رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از افزایش ۳.۶ برابری تعداد سی‌تی‌اسکن‌های ریه در این مرکز خبر داد که بی‌سابقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: با افزایش آمار مبتلایان کرونا و نیاز به انجام سی‌تی‌اسکن ریه، مراجعه به بخش تصویربرداری این بیمارستان با جهشی بی‌سابقه مواجه شده است.

او درباره روند مراجعه بیماران کرونایی برای سی‌تی‌اسکن افزود: تعداد مراجعین افزایش‌یافته است و روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر برای تست کرونا به بخش سی‌تی‌اسکن مراجعه می‌کنند که با روند صعودی کنونی احتمال دادر در مرداد نیز این تعداد همچنان افزایش داشته باشد.

رئیس این مرکز درمانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پنجم مرداد، اسکن‌های ریه نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۶ برابر شده است، ادامه داد: در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹ تعداد اسکن‌های انجام‌شده ۵ هزار و ۵ نفر بوده است در حالی که این آمار در مدت مشابه امسال، به ۱۷ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است. یک نگاه اجمالی به انجام سی‌تی‌اسکن در این مرکز، خود گواه بار سنگین همه‌گیری کووید ۱۹ بر کارکنان درمان است.

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: پیش از این نیز بخش تصویربرداری در نوبت‌های صبح، عصر و شب فعال بود، اما اکنون برای اسکن ریه در سه نوبت بیش از ۴۰۰ نفر پذیرش می‌شوند که بی‌سابقه است.


بیشتر بخوانید


سعید ضیاء افزود: از اسفند ۱۳۹۸ که در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز مانند دیگر مراکز درمانی، پذیرش و درمان بیماران کرونایی آغاز شد، استفاده از روش تشخیصی، سی‌تی‌اسکن ریه برای افراد مشکوک به کرونا در دستور کار قرار گرفت.

او در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ایمنی پرسنل و بیماران در مقابله با کرونا، عنوان کرد: از وسایل حفاظت شخصی، گان، دستکش، رو کفشی و مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح در بخش‌هایی که با بیمار ارتباط مستقیم وجود دارد، استفاده می‌شود.

مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: همچنین، چون امکان شناسایی بیماران ناقل و مبتلا وجود ندارد، قبل و بعد از اینکه هر بیماری وارد دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌شود ضدعفونی سطوح و تجهیزات به طور کامل صورت می‌گیرد تا از انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر در بخش سی‌تی‌اسکن جلوگیری شود.

ضیاء عنوان کرد: برخی از کارکنان بخش تصویربرداری در این ایام به ویروس کرونا مبتلا شدند که همه آن‌ها درمان شدند و پس از بهبودی کامل به محیط کار بازگشتند.

او گفت: با توجه به فشردگی کار و ارزش حیاتی اسکن ریه برای بیماران کرونایی، زمان پاسخ‌دهی به کمترین حد ممکن رسیده است و حتی در موارد مشکوک به کرونا، گاه جواب دهی فوری نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.