مخالفان گذرنامه بهداشتی قرار است امروز به منظور نشان دادن اعتراض خود برای سومین شنبه متوالی به خیابان‌های فرانسه بیایند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ب. اف. ام، شنبه گذشته شمار شرکت کنندگان در اعتراض به اجباری شدن گذرنامه بهداشتی واکسن کرونا در سراسر فرانسه، بیش از ۱۶۰ هزار نفر اعلام شد. با گذشت حدود یک هفته پس از تصویب گذرنامه بهداشتی‏، معترضان قصد ندارند در برابر این قانون تسلیم شوند. تظاهرات کنندگان گذرنامه بهداشتی را نوعی محدودیت در آزادی تلقی می‌کنند.

برخی معترضان پارچه نوشته هایی‏ در دست داشتند و در آن واژه گذرنامه «passe» را به علت تشابه حروف به واژه بن بست «impasse» تبدیل کرده بودند تا بدین ترتیب اعتراض خود را به این مسئله نشان دهند و به آن نه بگویند.

به گقته رسانه‌های محلی، برای امروز بیش از ۱۵۰ تجمع در سراسر فرانسه پیش بینی شده است.

قرار است در پاریس چهار راهپیمایی جداگانه برگزار شود که سه مورد از آن را معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به جلیقه زرد‌ها سازماندهی خواهند کرد. راهپیمای چهارم نیز به ابتکار فلوریان فیلیپو حزب راست‌گرای افراطی فرانسه برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد شمار تظاهرکنندگان امروز دست کم به اندازه شمار معترضان هفته پیش باشد.

دولت در برابر معترضان آرام است؛ چرا که ۶۲ درصد از فرانسوی‌ها از گذرنامه بهداشتی حمایت کرده اند. البته ممکن است از آغاز سال تحصیلی جدید معترضان خشمگین دیگری نیز به این جنبش اعتراض آمیز افزوده شوند.

به گفته رسانه های فرانسوی، از آغاز سال تحصیلی معلمانی که احتمالاً مجبور به واکسیناسیون شوند، به جمع معترضان خواهند پیوست. اینکه گفته می‌شود کادر درمانی که واکسن کرونا تزریق نکنند، با احتمال اخراج رو به رو هستند، آتش خشم این افراد را نیز شعله ور خواهد کرد. صاحبان رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیز که قصد ندارد مشتریان خود را به لحاظ داشتن یا نداشت گذرنامه بهداشتی کنترل کنند، از دیگر افرادی هستند که به این جنبش اعتراض آمیز افزوده خواهند شد. در نهایت این خشم‌ها در کنار هم جمع می‌شود و ممکن است به تظاهراتی بسیار گسترده‌تر تبدیل شود.

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیری که انجام شده است، فقط ۲۳ درصد از مردم فرانسه گفته اند از این جنبش اعتراضی حمایت خواهند کرد. ۱۲ درصد نیز با معترضان ابراز همدردی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار