تل‌آویو به دنبال کشاندن پای سازمان ملل به ماجرای کشتی خود است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادعایی بی‌اساس، ایران را مسئول حمله هوایی به نفتکش این رژیم خواند و خواستار اقدامات سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیپلمات‌های این کشور خواسته است تا در پی حمله مرگبار به یک کشتی تحت هدایت این رژیم، سازمان ملل را به واکنش علیه ایران وادار کنند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه در توئیتر خود نوشت که به سفارت‌خانه‌های وابسته به این رژیم در کشور‌های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس و هم‌چنین در سازمان ملل متحد دستور داده است تا در خصوص این ادعای بی‌اساس کار‌های لازم را انجام دهند و با مقامات این کشور‌ها گفتگو کنند. وی در ادامه ادعاهایش، ایران را صادرکننده ویرانی و بی‌ثباتی خواند و افزود نباید در قبال چنین اقداماتی سکوت کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تحریک آمیز خود، با همتای انگلیسی خود گفت‌و‌گویی ترتیب داده است. در این گفتگو وی عنوان کرد که یکی از سرنشینان این نفتکش، شهروند انگلیس بوده و بنابراین انگلیس نیز باید اقداماتی را در این خصوص انجام دهد.

نفتکش «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در شمال اقیانوس هند مورد حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند. در حالی که هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، تحلیلگران شرکت امنیت دریایی «دریاد گلوبال» ادعا کرده اند که این حمله نشانه‌هایی از «جنگ در سایه» ایران و رژیم صهیونیستی دارد.

گفته می‌شود طی این حمله، یک شهروند رومانیایی و یک شهروند انگلیسی کشته شده اند. با وجود این جزییات این حمله هنوز مشخص نیست. هیچ گروهی مسئولیت این حمله هوایی را به گردن نگرفته و هیچ شواهدی ارائه نشده است.

شبکه تلویزیونی العالم عنوان کرده است به استناد برخی منابع محلی می‌توان گفت این حمله پاسخی به حمله اخیر رژیم صهیونیستی بوده که یک فرودگاه در مرکز سوریه را مورد هدف قرار داده است. گفته می‌شود یک تیم پشتیبانی دریایی آمریکایی در حال انتقال این کشتی آسیب دیده به مکانی امن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار