مقام‌های ارشد نظامی هند و چین دیداری طولانی در مرز چین با هدف کاهش‌ تنش‌ها داشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهان ارشد نظامی از هند و چین امروز (شنبه) دیداری ۹ ساعته در منطقه «لاداخ شرقی» در مرز چین و با هدف کاهش تنش‌ها داشتند.

ایندیا تودی در این باره اعلام کرد پس از گذشته ۳ ماه این اولین دیدار مقامات ارشد هند و چین برای کاهش تنش‌ها است و گزارش داد: «سخنگوی ارتش هند اعلام کرد این دیدار در نزدیکی مرز چین انجام شد، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.»

پیش‌تر در تاریخ ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) وزرای امور خارجه هند و چین در تاجیکستان مذاکراتی در زمینه ارتش داشتند. در آن زمان وزیرخارجه هند از مختل شدن روابط میان آن‌ها به‌دلیل تنش‌ها سخن گفت.

سال گذشته ۲۰ نظامی از هند در درگیری با نیرو‌های چین کشته شدند و در مقابل نیز چین از کشته شدن ۴ نظامی خود خبر داد.

ارتش هند نیز در اقدامی یگان‌های نظامی خود را در «جامو» و «کشمیر» در شرق منطقه مرزی لاداخ مستقر کرد. هفته گذشته نیز منابع هندی از انتقال حدود ۱۵ هزار نیرو برای مقابله با حملات احتمالی چین خبر دادند.

منابع دیگری نیز از استقرار این نیرو‌های هندی پیش از این خبر دادند و گفتند آن‌ها مدت‌ها است در این منطقه مستقر هستند تا با هر اقدام ارتش چین مقابله کنند.

ارتش چین و هند از سال گذشته در مرز‌های خود نیرو‌های بسیاری را مستقر کردند و در دیگر بخش‌ها نیز به تقویت نیرو‌های خود پرداختند. اما اکنون مذاکرات میان دو طرف برای کاهش تنش‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار