دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ورود ۹ هزار و ۷۵۰ دز واکسن کرونا به استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که لحظاتی پیش محموله جدید واکسن کرونا وارد استان شد گفت: این محموله جدید شامل ۹ هزار و ۷۵۰ دز واکسن چینی است.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا آخر این هفته، محموله جدید دیگری با هدف سرعت بخشی به روند واکسیناسیون وارد استان می‌شود.

شریف زاده اظهار کرد: با توجه به دستور العمل وزارت بهداشت، رانندگان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، زندانیان، معلمان، بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در دستورالعمل جدید واکسیناسیون قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: افراد بالای ۴۵ سال در این گروه هدف طبق برنامه می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند.

او با اشاره به این که در شهرستان‌های فردوس و زیرکوه بیشتر بیماران کرونایی به صورت موقت در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و یا به صورت سرپایی درمان می‌شوند بیان کرد: بیمارستان‌های این دو شهرستان با توجه به افزایش بیماران کرونایی با کمبود تخت مواجه نشده است.

شریف زاده ادامه داد: در شهرستان‌های طبس و بیرجند با توجه به این که تعداد بیماران کرونایی افزایش پیدا کرده است علاوه بر بخش‌های قبلی که در اختیار بیماران کرونایی بوده بخش‌های جدیدی اضافه شده تا ظرفیت برای پذیرش بیماران افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.