علی اصغر انجیدنی گفت: بیماران کرونایی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند، چراکه این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می‌سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم برای انتقال بیماران کرونایی بد حال بایستی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آن‌ها بیمار را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.


او افزود: هم اکنون روزانه حدود ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند.


دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر به طور کلی هزار و ۸۱۵ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که هزار و ۴۲۵ نفر از آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را نیز تحت پوشش خود دارد.


انجیدنی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی را ۳۸۵ نفر بیان کرد.


او تصریح کرد: با کمال تاسف سیر پیش‌رونده تعداد مبتلایان به کرونا در موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان در حال افزایش است و در روز‌های آینده اگر چاره‌اندیشی صورت نگیرد کادر درمان در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهد شد.


دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: کمبود تخت‌های بیمارستانی، کمبود دارو و کمبود تجهیزات پزشکی از مشکلات پیش رو در درمان بیماران کرونایی به شمار می‌رود.


انجیدنی اظهار کرد: مردم همچنان به طور جدی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و  از دورهمی‌ها و هرگونه تجمع دور بمانند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
وقتی که کرونا می گیری اونقدر مستاصل می شوی که هر جایی می روی شاید خوب شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مراجعه مستقیم به بیمارستان مساوی است با گرفتن کرونای شدید