بازداشت مظنون عامل آتش‌سوزی‌های ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه از بازداشت یک فرد مظنون که احتمال می‌رود در آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور دست داشته باشد، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که یک نفر مظنون در جریان تحقیقات درباره آتش‌سوزی‌های کنونی در جنگل‌های جنوب غرب این کشور بازداشت شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه بدون نام بردن از نام یا انگیزه این فرد از بازداشت او به‌دلیل ظن برای آتش‌سوزی‌های جنگل‌های جنوب غربی این کشور در شهر «میلاس» خبر داد.

اردوغان در بخشی دیگر با بیان آنکه این آتش‌سوزی پیش از این از سوی مقامات ترک «فاجعه ملی» خوانده شده است، افزود: «در حال حاضر در حال تحقیق بر روی این پرونده هستیم و اگر متوجه شویم که فردی برای سرزمین مادری خود این کار را انجام داده است، مجازات سختی در انتظارش خواهد بود.»

تخلیه هتل‌های بودروم ترکیه به‌دلیل آتش‌سوزی

منابع خبری از تخلیه ۳ هتل در بودروم ترکیه به‌دلیل شدت آتش‌سوزی در جنوب غربی این کشور خبر دادند.

این مقام ارشد ترک روز گذشته نیز اعلام کرده بود: «۴۵ بالگرد در اطفای حریق جنگل‌ها مشارکت دارند و ما در حال اطفای حریق در ۱۱۴۰ نقطه هستیم. ۷۱ آتش‌سوزی جنگلی در ۲۸ تا ۳۰ ژوئیه روی داد که ۵۷ مورد تحت کنترل قرار گرفت و تلاش‌ها برای کنترل بقیه آن‌ها ادامه دارد.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد دولت این کشور برای جبران خسارت تمام شهروندانش که از آتش‌سوزی جنگل آسیب دیده‌اند تلاش خواهد کرد.

همچنین امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با اردوغان درخصوص وضعیت آتش‌سوزی گسترده‌ای که جنگل‌های ترکیه را دربر گرفته است، تماس گرفت و گفت‌وگو کرد. کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین بر ارائه کمک‌های جامع روسیه به ترکیه در خاموش کردن آتش‌ها تأکید و اردوغان از حمایت‌های بزرگ روسیه تشکر کرد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوبی این کشور را که از هفته گذشته آغاز شده، «فاجعه ملی» دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
فَکَأَیِّنْ مِنْ قَرْیَةٍ أَهْلَکْنَاهَا وَهِیَ ظَالِمَةٌ فَهِیَ خَاوِیَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَشِیدٍ
پس چه بسیار شهر و دیاری که ما اهلش را در آن حال که به ظلم و ستم مشغول بودند به خاک هلاک نشاندیم و اینک آن شهر‌ها از بنیاد ویران است و چه چاه و قنات‌های آب که معطل بماند و چه قصر‌های عالی بی‌صاحب گشت.
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
هر کسی عمدا باعث نابودی جنگلها و منابع ملی بشه باید اعدام بشه تو ایران هم کسایی که عمدا جنگلها را نابود میکنند باید مجازات سختی درنظر گرفت جنگل به خودی خود روشن نمیشه همیشه عمدی بودن در کار هست
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ترکیه هم باید بیاد زیر پرچم ایرانم باید ترک هارو یکم سروسامان بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشی
۱۳:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ترکیه ازایران در اکثر جنبه ها پیش افتاده در حالیکه تا چند دهه قبل ارزوی ایران شدن داشت.بخاطر قاطعیت حاکمیت. پس از اتش سوزی فورا عامل اتش سوزی را دستگیر کرد .اما در ایران نصف یک شهر در اتش میسوزد اما هیچ کس مقصر نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام حالا ارذوغان جه سوئاستفادهای خواهد کرد یازده سپتامبر ترکی درست میکند اما ترکیه خیلی بدهکارهست درمنطقه وباید هزینهای زیاد وصورت حسابهای زیادی پرداخت کند اردوغان
آخرین اخبار