علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه شیراز پتانسیل بالقوه زیادی در بیشتر زمینه‌ها دارد که متاسفانه مغفول مانده است، یادآور شد: از ظرفیت خیران برای توسعه و نگهداری ساختمان بیمارستان‌ها استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بازدید از بیمارستان مادر و کودک شوستری، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان، اظهارداشت: ادامه وضعیت کرونا باعث مشکلات افتصادی برای کشور شده و مسئولان امور باید در این رابطه چاره اندیشی اساسی کنند.

او افزود: شیراز پتانسیل بالقوه خیلی زیادی در بیشتر زمینه‌ها دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

پاک فطرت با بیان اینکه بیمارستان شوشتری در یکی از بهترین مکان‌های شهرشیراز قراردارد، ادامه ادامه داد: در دنیا نگهداری و بازسازی مراکز بهداشت ودرمان و بیمار ستان‌ها توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.

او بیان کرد: شهرداری و شورای شهر شیراز باید بتوانند با هماهنگی مدیران بیمارستان وضعیت ساختمان را با سرمایه گذاری مناسب بهینه کنند. حتی می‌شود درآمد خوبی نیز با در نظرگرفتن املاک تجاری برای آن در نظر گرفت.

عضوکمیسیون عمران مجلس یادآور شد: پیشنهاد دیگر اینجانب این است که از ظرفیت خیران برای توسعه و نگهداری ساختمان بیمارستان‌ها استفاده شود.

محمدآفرید رییس بیمارستان شوشتری هم گفت: این بیمارستان سال ۱۳۴۱ از محل درآمد موقوفه مرحوم حاج محمد صادق شوشتری تاسیس شد و با صدور دستور پویاسازی نسل جوان و ابلاغ سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ رونقی دوباره گرفت.

او با اشاره به مشکلات این مرکز درمانی نظیر مشکلات بیمه ای، معارض، ترویج بازداری طبیعی، مشکلات حقوقی، عدم تهویه مناسب، کمبود تجهیزات پزشکی از جمله ماموگرافی، رادیولوژی، سونوگرافی و دندان پزشکی، افزود: بیمارستان شوشتری دارای واحدهای مختلف است که خوشبختانه طی سالهای اخیر تعداد زایمان‌های غیرطبیعی انجام شده در این مرکز به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

مدیربیمارستان شوشتری بیان کرد: در این بیمارستان ۴۰۰۰ نفر را در ماه خدمات رسانی می‌کنیم و حدود ۵۰۰ نفر زایمان انجام می‌شود که در ماه ۶۴ درصد زایمان‌هابه طور طبیعی انجام می‌شود.

آفرید از رییس مجمع نمایندگان فارس خواست با توجه به اینکه ترویج زایمان طبیعی نیاز روز کشور و حدود ۲۵ درصد زایمان این شهر در این بیمارستان است، لذا نیاز به توسعه ساختمان بیمار ستان و درمانگاه‌های جانبی به شدت نیاز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.