رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت گفت: ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به حساب زلزله زدگان سی سخت واریز شده است و مابقی تا پایان مرداد واریز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صفایی رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت گفت: پس از زلزله ۲۲ بهمن سال ۹۹ در سی سخت ستاد بازسازی تشکیل شد و گروه‌ های ارزیاب وارد شهرستان و روستا‌های اطراف شدند.

صفایی افزود: تاکنون بیش از ۷ هزار ارزیابی انجام شده و حدود ۶۵۰۰ پرونده تشکیل شده است.

او با بیان اینکه طبق ارزیابی‌ های انجام شده در شهرستان ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری و هزار و ۷۰۰ واحد در شهر و روستا احداثی هستند گفت: همه احداثی‌ های شهر و روستا به بانک معرفی شده اند و بیش از ۸۰ درصد انعقاد قرار داد انجام شده و عملیات اجرایی ۸۰۰ واحد سقف اجرا شده است.

صفایی بیان کرد: حدود ۲ هزار واحد تعمیری در سطح شهر و روستا داشتیم که ۹۰ درصد آن به پایان رسیده است.

او با بیان اینکه با توجه به پیشرفت کاری، تسهیلات  متقاضیان آزاد می‌شود گفت: روستائیان آسیب دیده به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و در خصوص آزاد سازی تسهیلات نیز کمک خوبی به آن‌ها شده است.

صفایی در خصوص کمبود مصالح ساخت و ساز گفت: مشکل مصالح نداشتیم، آجر و میلگرد را زیر قیمت بازار تامین کردیم، سیمان رایگان چهل روز است که به ما ارائه نشده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت گفت: وقفه‌ ای در تامین مصالح ساختمانی به وجود آمد و مشکلی برای مردم ایجاد کرد که با پیگیری مسئولان استان حل شده است و در حال حاضر مشکل کمبود سیمان وجود ندارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.