مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان:

توفان در منطقه سیستان ۵۳۷ نفر را راهی بیمارستان کرد

شهرکی گفت: ۵۳۷ نفر در سیستان از پنجم مرداد تا کنون به دلیل عوارض ناشی از گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳۷ نفر در سیستان از پنجم مرداد تا کنون به دلیل عوارض ناشی از گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴۳۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۰۷ نفر هم به دلیل شدت عارضه بستری شدند.

وی اظهارداشت: در این بازه زمانی پنجم تا نهم مرداد سه روز توفان گرد و غبار در منطقه سیستان وجود داشت که بیشترین سرعت باد طی این مدت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت و دید افقی هم به ۵۰۰ متر در مرکز فرودگاه زابل رسید.

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع خسارت با توجه به اینکه این توفان‌ها همچنان ادامه دارد و جمع‌بندی خسارات در فرمانداری‌ها باید انجام و به ما برای پیگیری اعتبارات اعلام شود که هنوز از طریق فرمانداری‌ها گزارشی مبنی بر خسارت توفان در منطقه سیستان اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: توفان گرد و غبار زمانی اطلاق به توفان می‌شود که سرعت باد بالای ۵۴ کیلومتر بر ساعت باشد در واقع ممکن است در یک منطقه پدیده گرد و غبار را داشته باشیم، اما توفان گرد و غبار نباشد، چون سرعت باد کمتر از آن چیزی باشد که به آن توفان گفته شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار