مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: تزریق واکسن کرونا به ۱۵ هزار نفر از فرهنگیان رسمی و شاغل در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی این استان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر امروز در مراسم آغاز واکسیناسیون فرهنگیان، بیان کرد: فرهنگیان رسمی، کارکنان شاغل در مدرسه‌های غیردولتی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و کارکنان مدرسه‌های استثنایی زیر پوشش طرح واکسیناسیون فرهنگیان قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: افزون بر ۱۵ هزار فرهنگیان رسمی و شاغل در مدارس، ۱۲هزار فرهنگی بازنشسته نیز در استان هستند که با توجه به کمبود معلم امکان بهره‌گیری از خدمات آنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ وجود دارد و ممکن است بخشی از آنان هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده باشند که زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز به کار مرکز تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان در مدرسه ابتدایی معینی بوشهر، ادامه داد: هر چند وزارت آموزش و پرورش در زمینه برگزاری آموزش حضوری تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا است، اما برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها تلاش شده است واکسیناسیون فرهنگیان در مدت ۱۰تا ۱۴روز انجام  گیرد و تا پایان شهریور نیز دوز دوم نیز تزریق شود.

کرمی تاکید کرد: همچنین تلاش شده برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گام‌های مهمی در مدرسه‌ها برداشته و اطمینان خانواده‌ها جلب شود.

او عنوان کرد: هرچند آموزش و پرورش اجازه نداد در ۲۰ماه گذشته به آموزش دانش آموزان لطمه‌ای وارد شود، اما باز هم مشکلات اجتناب ناپذیری در این زمینه وجود داشت که انتظار داریم با ایمن سازی صورت گرفته سال تحصیلی خوبی پیش رو داشته باشیم.

تزریق۱۹۶هزار دوز واکسن در استان بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۱۹۶هزار دوز واکسن در این استان تزریق شده و ۱۷۱هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: از این جمعیت تاکنون ۲۵هزار نفر هر ۲ دوز و ۱۴۶هزار نفر نیز یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه استان بوشهر به دلیل موقعیت استراتژیک در زمینه واکسیناسیون دو اولویت سنی از کشور جلوتر است، ادامه داد: براساس بررسی‌ها تاکنون ۸۱درصد جمعیت بالای ۶۰سال و ۶۰درصد جمعیت بالای ۴۵سال در استان زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که با تکمیل این گروه سنی وارد گروه سنی دیگری می‌شویم، افزون برآن بیماران مزمن، دیابتی‌هایی که انسولین تزریق می‌کنند، کارمندان بانک و سایر مشاغل پرخطر نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: جمعیت بالای ۱۸سال استان بوشهر در حدود ۷۳۰هزار نفر است که انتظار داریم با تامین به موقع واکسن مورد نیاز این جمعیت تا ۲ماه آینده واکسینه شوند.

خواجه ئیان افزود: اکنون ۱۸مرکز تجمیعی تزریق واکسن در استان بوشهر وجود دارد که به زودی به ۱۹مرکز افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: قطع زنجیره ویروس در گرو رعایت اصول بهداشتی است در غیر این صورت با موج‌ها و جهش‌های دیگری روبه‌رو خواهیم بود و این روند موجب کاهش تاثیر دارو‌های موجود و واکسن می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون ویروس در استان به شدت در حال افزایش است و باعث اشباع ظرفیت درمانی استان شده  که می‌طلبد در این شرایط مردم با رعایت دو هفته‌ای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنترل موج بیماری به کمک کارکنان درمان بیایند.

خواجه‌ئیان بیان کرد: همه تلاش‌ها برای ارتقای ایمنی جامعه در حال انجام است، اما باید بدانیم واکسن به تنهایی نمی‌تواند در قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت جامعه موثر باشد بلکه باید با رعایت اصول بهداشتی از بروز جهش‌های متعدد بعدی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.