رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره امکان رشد کارگران در طرح گروه‌بندی مشاغل، توضیحاتی داد.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امکان رشد کارگران در طرح گروه‌بندی مشاغل، اظهار کرد: گروه‌بندی مشاغل مصوبه‌ای است که در قانون کار قید شده و ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی پیدا نمی‌کند. این قانون در ماده ۴٨ و ۴٩ قید شده است و دارای جدولی ٢٠ گانه بوده و مشاغل مختلف را طبقه‌بندی می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: هر فرد با توجه به شرایط احراز موجود اگر واجد شرایط رشد باشد، باید ارتقا یابد و هیچ محدودیتی وجود ندارد که کارگران نتوانند از یک حد بیشتر پیشرفت داشته باشند.

وی افزود: در برخی شرایط کارگران فریز می‌شوند و تنها سرپرست گروه کارگران رشد می‌کند. در این حالت روش دیگری در طبقه بندی وجود دارد به نام رتبه بندی که جایگزین طبقه بندی می‌شود؛ در واقع یک انشعاب از گروه ١٢ است که افزایش حقوق به مزد مبنا را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: در طرح طبقه بندی مشاغل کسانی که قبل از اجرای این طرح در کارخانجات یا واحد‌های تولیدی از حقوق بالایی برخوردار بودند در زمان اجرای طرح به دلیل عدم تطابق حقوق و رتبه با گروه بندی انجام شده، فریز می‌شوند تا دیگر کارگران در آن گروه به آن میزان از دستمزد و رتبه برسند.

دهقان کیا گفت: یکی از مزایای گروه بندی مشاغل این است که کارگر متوجه نوع کار و شرح وظایفش می‌شود که باتوجه به مشخص شدن رتبه گروه کاری نیز میزان ارزش کار و حقوق و مزایای آن تعیین می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارگر ، کارفرما ، دستمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار