به نظر می‌رسد در صورتی که مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور، دیر بجنبند، در آینده نزدیک، ما با نسلی بی تفاوت و خنثی روبرو خواهیم شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،    اتفاقات عجیب و غریبی که این روز‌ها برای کودکان و نوجوانان در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، بیش از آن است که بتوان در چند خط به آن‌ها اشاره کرد. چند وقت قبل بود که لایو جنجالی و غیر اخلاقی یک پسر نوجوان با زنی معلوم الحال و انتشار گسترده آن در فضای مجازی، دل مردم را به درد آورد و در روز‌های اخیر هم ویدئوی مربوط به تجمع چند دختر نوجوان و در نهایت قمه کشی یکی از آنها، مردم را در بهت فرو برپیاده شده است.


بیشتربخوانید


هر چند که متأسفانه ابعاد دیگر ویدئو اخیر مانند کشف حجاب و پوشش‌های ساختارشکنانه این نوجوانان، بعضاً مورد توجه و اعتراض قرار نگرفت، اما در هر صورت تا چندین روز، قمه کشی، آن هم توسط یک دختر نوجوان و طریقه مخفی کردن قمه توسط او، هم مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و هم دستمایه طنز برخی کاربران قرار گرفت.

اما قطعاً این‌ها مشت نمونه خروار است و قابل انکار نیست که وضعیت فرهنگی و اجتماعی‌ای که در حال حاضر نوجوانان و جوانان و حتی کودکان در آن تنفس می‌کنند، بسیار نگران کننده است. از طرفی بسیاری از خانواده‌ها با شرایط تربیت در عصر حاضر آشنایی کافی ندارند، و از سوی دیگر نظام و ساختار تعلیم و تربیت که در آن آموزش و پرورش هم نقش کلیدی دارد، معیوب و ناقص است. در این میان، فضای مجازی نیز چه از منظر زیرساختی و چه از منظر پیوست فرهنگی در یک شرایط بغرنج قرار دارد و خود به تنهایی آتش بیار معرکه است.

حال سؤال اینجاست که چه آینده‌ای در انتظار دهه هشتادی‌ها است؟  از طرفی بخشی از این نوع رخداد‌ها مربوط به همان تفکری است که با سخنان به ظاهر زیبا، اما در باطن کم عمق خود، بعضی از پدران و مادران و همچنین مسئولان را فریب داده است تا نتوانند هویت ایرانی و اسلامی را به طور صحیح به فرزندان این سرزمین به طور صحیح منتقل کنند. در عوض، نسخه‌های بیمار و شکست خورده غربی در این سال‌ها پیاده شده است و نتیجه آن را چه در حوزه کوک، نوجوان و جوان، چه در حوزه ازدواج و طلاق و چه در حوزه آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی، به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

نسل جدید، نه انقلاب اسلامی را درک کرده و نه دوران غرور آفرین و پر از معنویت دفاع مقدس را؛ متأسفانه گزاره‌های دینی و فرهنگی هم بعضاً به طور صحیح به آن‌ها منتقل نشده است. نسل جدیدی‌ها، بخش زیادی از وقت خود را پای گیم بازی و فضای مجازی گذرانده اند؛ برخی از آن‌ها اصلاً وقت ندارند که تأمل و تفکر کنند.

به نظر می‌رسد در صورتی که مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور، دیر بجنبند، نسلی که باید آینده کشور را بسازد از دست خواهد رفت و در کمترین حالت، در آینده نزدیک، ما با نسلی بی تفاوت و خنثی روبرو خواهیم شد که دغدغه اش خودنمایی و محصور شده در میان لایک و فالوور‌ها خواهد بود. البته همانطور که می‌بینیم این نسل به دور از آسیب‌های اخلاقی و روانی هم نخواهد بود و روز به روز بیشتر گرفتار خواهد شد.

هر چند که خانواده‌ها نقش اساسی در تربیت فرزندان خود دارند، اما مسئولیت داشتن خانواده‌ها ارتباطی با مسئولیت و وظایف نهاد‌ها و سیستم فرهنگی و آموزشی کشور ندارد.

قطعا این گزاره ناظر به همه نوجوانان نیست و کسی نمی‌تواند منکر وجود تعداد زیادی از نوجوانان با رفتار‌های بهنجار و قاعده‌مند شود، اما اگر همین روند ادامه یابد، نسل جدید به جای اینکه تبدیل به نقطه قوت و قابل اتکا برای پیشرفت و آبادانی کشور شود، تهدیدی برای امنیت فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه خواهد بود؛ به گونه‌ای که هر روز باید بدویم تا بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به آن‌ها را درمان کنیم؛ تازه اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم و اگر هم انجام دادیم، فایده‌ای داشته باشد!

نتیجه اینکه به جای شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها یا انداختن تقصیر به گردن دیگران، هر چه زود‌تر باید جنبید و در جهت یکپارچه سازی و تنومندسازی سیستم آموزشی و فرهنگی کشور کوشید و اینگونه نباشد که در بعضی زمینه‌ها چندین متولی وجود داشته باشد، اما خروجی این باشد که امروز مشاهده می‌کنیم.

منبع: جهان نیوز

انتها پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
من اعتراض دارم ، لطفا جنبه بچه هارو انقدر پایین نیارید که وضع بشه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
رواج فرهنگ غربی، رواج انواع اقسام شبکه های اجتماعی (بدون فرهنگ سازی در داخل کشور)، اوضاع مصیبت بار اقتصادی که رفته رفته باعث کاهش شدید امنیت روانی مردم و زندگی تنهایی و در نتیجه فرهنگی شده که خیلی ها فقط دوست دارن دیده بشن! بهر روشی که شده! متاسفانه باید واقعیت رو گفت. اون چیزایی که برای دهه ۶٠ و حتی ٧٠ قبح آمیز بود، برای دهه ٨٠ پیش پا افتاده محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
چند روز قبل جلوی خونه ی ما دختر و پسر دهه هشتادی چنان کارهایی با هم می کردند آدم شرم می کنه بگه خدا به داد این نسل برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دهه هشتادی ها مثل بقیه نسل ها خوب و بد دارن یه مورد میبینید الکی بزرگش نکنید. تاثیر تهاجم نرم هست که توی اینا در سن نوجوانی دیده میشه نه جوانی مثل دهه هفتاد دلیلش هم این هست که فضای مجازی از اواخر دهه هشتاد رونق پیدا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دهه نودیا چی میشن. دهه صدیا دیگه واویلا
Netherlands
سپهر
۱۹:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فعلا که دهه ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ وضعیت کشورو اینطوری کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۳:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
زمینه ازدواج ما دهه هشتادی هارو فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
یک مسعول فوق العاده پاسخگو
۱۹:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چشم ولی اول بذار زمینه های ازدواج هنوز دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ ای ها که جا موندن و زمینه های ازدواجشون رو فراهم نکردیم هنوز،گاماس گاماس فراهم کنیم،به قول قدیمیا آسیاب به نوبت!! شما چقدر عجولی؟ خجالت بکش،از دهه ۵۰ ۶۰ ۷۰ ای ها یاد بگیر ببین چقدر صبورن،ما قبلن ها پامونو جلو بزرگتر دراز نمیکردیم،چه جوری روتون میشه بگید زن میخوام شوور میخوام بچه هم انقده چشم سفید؟؟ بدو برو پیِ بازیت،خدا بدور رو که نیس ماشالا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما دهه شصتی ها هنو مجردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بزار اول ما دهه شصتی ها ازدواج کنیم بعد شما...
همه جا به نوبت عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اگه بیست سالت باشی ، حرفت درست. ولی اگه پونزده شونزده ساله ای ، اجازه بده ما به کارمون برسیم :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
وقتی جلوی یک نوجوان راه و آینده روشنی قرار نداشته باشه و هیچ حس خوبی نسبت به آینده شغل ازدواج و زندگی نداشته باشه، مسیری به جز پوچی براش باقی نمیمونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ولی خدا عقل و خرد هم داده به آدمها !! با چاقو هم میوه پوست میکنن هم میشه فرو کرد توی شکم! اینهمه ادم با همت توی تاریخ از مریخ اومدن زمین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اقا جوونا امید ندارن بنابراین هدفی هم ندارند ادمی که امید به اینده و هدف نداره انتظار دارید مخترع بشه؟همه چیز شده پول .پول هم دست یه قشر خاصی از جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعیت تلخیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا لقمه رو دور سرتون میچرخونید.با چاقو هم میشه میوه پوست کند هم ادم کشت حالا چون ادم میکشه کلا چاقو ممنوع بشه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باید اینستاگرام حتما فیلتر بشه حتما
خواهشا پیاممو به گوش مسئولین برسون وبگردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عزیز حرفت طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مثال بدی زدی
اینستاگرام مثل غذده سرطانه
نه چاقو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
غربگرایی خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۹:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
الان پسر دخترای تازه به بلوغ رسیده غربی ار ما جلوترن:/
Iran (Islamic Republic of)
دختر ده هشتادی
۰۴:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اول همه آدما رو باهم مقایسه نکنیم دومن ما که به دنیا اومدیم اصلا حرف زدن بلد بودیم شما ده 60,70یاد ما دادین بله شما که. وضع شون خراب همه ده هشتادی ها یکی نیستن اتفاق باهوش ترین نسل ماییم ماییم که آینده ای ایران رو می‌سازیم مشکل از خانواده ای چه ربطی به فرزند داره اصلا خوب نیست همه رو باهم مقایسه کنیم که اگه کنیم وضع آدمای 60,70کلا خراب بود همین تتلو ده هشتادیه نه خیر مقایسه خوب نیست شما بزرگترا شورش رو در آوردین آقا ما هم دوست داریم راحت باشیم
تو بچه ما بچه ده هشتادی از هفتادی و شستی باهوش تریم اینو هم نشون دادیم دیگه مشکل خانوادس که نمیتونه بود تربیت کنه . اگه اینطوری شه که این ده هشتادی مگه هفتادی از اینا نداشت شستی چی نداشت یکم فک کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کی گفته دهه هشتادیا باهوش ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کاملا از نحوه گفتار و نوشتار و فکرت مشخصه خیلی باهوش خیلی متین خیلی فروتن خیلی همه چی تموم خلاصه.ما شاالله.حظ کردم یعنی اول کف کردم هففففف ....هفففف....هفففف این صدای کف کردن من از وجنات و سکنات و محسنات یک دهه هشتادی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دختر دهه هشتادی، خواهر گرامی یکم اول روی جمله بندیت کار کن. دوما بر چه اساس و معیاری به این کشف عظیم رسیدی که دهه هشتادی هوش بیشتری داره؟ نکته اینکه لحن بیانت جوریه که معلومه لج کردی داری اینجوری حرف میزنی... سر چی؟ نمیدونم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه بنیان بیشتر خانواده ها از هم پاشیده یا جو متشنج هست خیلی از پدر ومادر ها وحتی مسئولین هر کار خلاف یا اخلاق ناشایست را پیش فرزندان انجام میدن بعد از فرزندان انتظار دارین خوب تربیت شن وقتی اخلاق شرم وحیا وخیلی ازشعونات را بزرگترها رعایت نمیکنن پس از کودکان چه انتظاری باید داشت باید ریشه فساد اخلاقی از ریشه سوزانده شه وقتی فرزندی الگوی سالمی نداشته باشه در خانواده به دیگران تکیه میکنه وزود به هنجار کشیده میشه لطفا پدر ومادرها فرزندان را دریابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
از انتشار فیلم سیلی خوردن پلیس راهور چ خبر ..هر چیزی کاربرد خوب وبد داره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه اکثر خانواده های ایرانی پای ماهواره و تماشای فیلم‌های بی محتوا ، پوچ و غیر اخلاقی. را بدست خود وارد منازل خود کرده اند و نسل جدید ما
با الگوبرداری. از فیلمها فکر میکنند ما هم باید عین غربیها زندگی کنیم مثلا داشتن سگ و یا نگهداری آن. تبدیل. شده به یک پز و. افاده و تجدد ،. در حالیکه اصلا
نه دین ما نه فرهنگ ما هیچ سنخیتی با اروپایی‌ها نداره. ،. اصلا چه دلیلی داره ما مثل اونا زندگی. کنیم ،. سوال ؟. آیا. اروپایی ها. حاضرند مثل ما زندگی کنند ؟
چرا نسل جدید و حتی خیلی از خانواده های ایرانی احساس حقارت میکنند از. فرهنگ ایرانی اسلامی در مقابل غربیها چرا ؟. الان مقامات هندی ، افغانستانی ،
و حتی افریقایی ها. با. لباسهای محلی خود سفر میکنند . تا زمانی که. ارزشهای ملی و افتخارات دانشمندان گذشته برای مردم و نسل جوان. تبیین نشود هیچ امیدی
نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بچه ها دیگه همه چی رو میدونن خیلی روشون باز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
رو نیست حتا سنگ پای قزوین هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که شما برای جوانها هیچ چیزی ندارید همه راههای داشتن زندگی سالم را بسته اید تحصیلات بیفایده است شغل نیست مسکن نیست ازدواج نیست امید به آینده نیست حالا هم منظور از این حرفها و توجیهات بیشتر بستن اینترنت است و شما واقعا" غم جوانان را ندارید همانطور که مسئولین هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
حالا چون اینا که گفتی نیست باید خودتون،خودتونو تباه کنید؟بهتر نیست اگه از بیرون خودتنو از درون تقویت کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
برای همینه که باید فضای مجازی کنترل شود یا بسته بشه چون استفاده صحیح از برنامه ها نمیشود فقط از این برنامه ها بی بندوباری یاد گرفتن نه چیز دیگه ای
جوان ها هم که الگوشون برنامه های بی بندوباری غربی هاس وهر چند هم میدونیم که خودشون اینجوری نیستن فقط فرهنگ غلطشونو به نمایش مردم ما گذاشتن
هرچی فساد وگند همه از گور این برنامه های مجازی بلند میشه حرمت زنو شوهری از بین رفته متاسفانه
برای کسب کار هم باید یک برنامه جدید ساخته بشه که بتونن کسب کارشونو ادامه بدهند مث دیجی کالا یا دیوار
Armenia
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
الان دیوار که فرمودید سایت حسابیه !؟توش همه چیز فروخته میشه که!؟نه عزیزم ایراد کارجای دیگه هست نه بهانه گرفتن فیلترینگ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
باز هم دلیل نمیشه با یک مقاله تمام مشکلات به اینستا ربط بدهید راه فیلترینگ هموار کنیم پدر مادر این باید بدانند دیگرنحوه تربیت به صورت گذشته نیست نیاز به مطالعه واموزش از طریق رواشناسان و مشاوران داره که رسانه ملی باید این راه رو برای والدین هموارترکند باید فضای مجازی و رسانه جمعی به کمک والدین بیاد و کم کاستیش رو از طریق اموزش صحیح بر طرف کند اگر والدین با همون طریق پیش بروند بازنده اصلی هستند و تاثیرش رو در جامعه ما می ببینیم
Germany
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این یک روند طبیعی در هر جامعه ای هستش فکر نکنین فقط کشور ما اینطوریه
اگه 100 سال برگردین ب عقب و همین طوری بیایم جلو میبینیم که فرهنگ همین طوری روز به روز تغییر کرده. در بعضی موارد تغییر مثبت در بعضی دیگه تغییر منفی. به هیچ شکلی هم نمیتونین ب سرعت جلوش رو بگیرین. این روال طبیعیه ماهیت انسان توی همه جوامع هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
همیشه اوایل اومدن هر تکنولوژی گیجی ، سکوت و بی آموزشی و رها سازی بعد که بندو به آب دادند شروع به بستن راه تکنولوژی و خشونت و ...کلا تفریط و افراط و نادانی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
من دهه ۴۰ هستم مادران پاک دامن پدران زحمت کش ونان حلال کسب می کردند هرگز قسم به دروغ نمی خوردند .واماخیلی از هم بازی هایم شهید شدند .وحالا خیلی لقمه ها شبهناک شده .دروغ برای کسب هزارتومان بیشتر ومادران بی حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ما پیرمردها تو محلمون عصرها میرویم پارک برای ورزش.دیروز تو پارک دو تا جوان دهه هشتادی چنان فحاشی بدی به هم داشتند که ما پیرمردها جداشان کردیم. خداوکیلی این فحش ها را از کی و کجا یاد گرفتید من ماندم. ما تو روزگارمان حیا داشتیم ولی این دهه جدیدی ها حیا و عفت سرشان نمی شود و فحاشی را کار واجب میدانند.
تو زمان ما اگر پامان را جلوی بزرگتر دراز میکردیم, بابامان تو گوشمان میزد و از خانه بیرونمان میکرد. من یادمه خواهرم به خاطر دست درازی سر سفره از مادرم چنان تو گوشی خورد کا الان گوش ان سنگین شده ولی چنان ادب شد که هیچ وقت دست درازی سرسفره نکند. بچه را تربیت کنید.
Canada
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
انتخاب short cut
بهتر از این نمیشه
راه کوتاه و توهم میزنند که به مقصد میرسند
بار کج هیچ وقت به مقصد نمیرسد
باید زخمت کشید .از خودتت مایه بگذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
برای آینده آیندگان می ترسم بااین وضع موجود کشور باید روش هر فرد عوض بشه نه کار هست نه درآمدها کفاف مخارج فردی رو میده نه خانه می شه خرید نه ماشین می شه خرید نه ازدواج کرد چرا روی این مسائل بحث نمی کنید و روی فضای مجازی تکیه کردید هر کس عملی انجام میده به روح و جسم خودش آسیب میزنه اگر حقوق هم نوع خودش رو پای مال نکنه اگر غیر این باشه باید با اشد مجازات باهاش برخورد بشه.ما مسائل مهم تر در جامعه زیاد داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ئ
۲۰:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
متولد ۱۰ ۱۰ ۸۰ هستم .متاسفانه همان طور که پایین تر اشاره شد اکثر بچه های دهه هشتادی رسانه ها بر مغزشان حکرانی می کنند .بار ها که با بچه ها بحث کرده ام در کمال تعجب جمله نمی تونی عقاید منو تغییر بدی شنیدم .واقعا می ترسم از آینده که چطور می خوام در همچنین جامعه ای زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۲۰:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
الگوی دهه هشتادی ها شده تتلو بی تی اس بلک پینک و سایر اعضای انتقام جویان متاسفم واسه پدر مادرا شون که مدریت نمی تونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
در ملع عام اعدام بشن
Canada
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر این جوانان باهوش بودند
کمی تحقیق در مورد کسانی که این راهها را رفته اند و
به نیست اباد رسیده اند را
مورد نظر قرار میدادند
هیچ وقت راه کوتاه و خلاف را انتخاب نمیکردند
چونکه عاقبت شون .سر خوشی الکی برای مدتی کوتاه
و ناخوشی و پشت میله زندان و مثل جزامی همه ازتون
فرار میکنند .ختی خانواده و اقوام
انتخاب با شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ولنگاری در فضای مجازی مخصوص دهه۸۰ نیست پس اینقدر این تیتر دهه۸۰روبزرگ نکنید وبه همه بچه های این دوره تهمت نزنید چون همین بزرگ کردن و گفتن این جمله(دهه هشتادیها)بار منفی دارد.متولدین سالهای قبلتر اسیر این فضای مجازی بیدرو پیکر نشدن؟؟زندگیها ازهم نپاشید؟فضای مجازی با کار کارشناسی باید مدیریت شود اگه طرح صیانت از فضای مجازی خیلی زودتر به سرانجام درست میرسیداون زن بلاگر ملعون میتونست اینجور جولان بده؟هر چی می کشیم ازدست بعضی مسئولین هست که یاکار بلد نیستن یا سرشون توآخور بیگانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
لابد فیلتر مشکل و حل میکنه؟؟
مگه همه ادما مثل هم هستن. وقتی تو جامعه هنوز مسایل جنسی حل و فصل نشده همینه و بدتر از این . موشک که فقط راه حل نیست یا گرفتن مالیات .. خیلی بدبختیم . خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
به قول یک بزرگی این گوشی هایی که اینیستا گرام دارن انگار همیشه خانه های فحشا رو تو خونه های خودشون دارن، امیدوارم هرچه زودتر این اینیستا گرام را محدود ش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اینستاگرام و تلگرام ویرانگر بنیان خانواده های ایرانی و در این میان اقای جهرمی وزیر ارتباطات، کوچکترین کاری برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی شبکه ای اینترنتی به ویژه اینستا و تلگرام انجام نداد. حتی فیلتر نیم بند تلگرام هم شکننده و دروغ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
باور کنید دهه 80 اصلا یک نوع ورژن جدیدی از ایرانی هاست که کلا با دهه 60 و 70 متفاوتن،،از باورشون تا فرهنگشون و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
همین دهه هشنادیا گدر مادر دهه شصتی دارن ک نمی تونن درست تربیتشون کنن
Iran (Islamic Republic of)
یه نوجوان دهه هشتادی هستم
۱۷:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام من یه نوجوان دهه هشتادی هستم و از فضای مجازی استفاده میکنم و با توجه به هم سن و سال هام که همشون فقط تفریح شون رفتن به سایت مستهجن هست ولی من نیستم و به خاطر نامناسب بودن وضعیت دهه هشتادیا ۷سال هست که هیچ دوستی ندارم و همشون انگار مغز شون منحرف هست به همین دلیل ۷سال هست دوستی ندارم و الان هم درحال یاد گیری نماز هستم خداروشکر من راه خودم رو پیدا کردم هدف بعدی این غربی ها همین دهه هشتادی ها هستن هواستون باشه مادر پدر ها
بچه هاخون شدن بیمار جنسی فقط خدا کمکمان کنه
خداروشکر من اینطوری نیستن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
پسر خوب آفرین بهت که همه چیز رو میدونی یه پیام دارم واسه اونای که بهت منفی دادن بدونن که جنس خودشون از دهه هشتادیا هست خودشون از چیز های که گفتی استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
حالا‌منظورشما‌چیه؟‌مسدودومحدودکردن‌اینترنت‌واینستا‌و
غیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
وقتی کسی جنبه ندااره اسنفاده کنه پدر مادرش وسایلو ازش بگیرن با اینستا یا اینترنت چه ربطی داره اگرم بخوای یه نیمه دیگه اینستا رو نگاه کنیم اینستا محل درامد زایی هم هستش
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
هر کاری که بدون هدف انجام بشه فساد سازه مثل همین اینستا که هم دوره ای ها برای تفریح ازش استفاده می کنن و این یعنی عدم کنترل پیام ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
قطع نمیشه ولی متاسفانه اکثر مردمون لیاقت چیزی‌رو ندارن چون بی جنبه اند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اصلی جوان ها و نوجوان های ما هویت است. جوان ما از هویت اسلامی-ایرانی که بهش تحمیل میشه بیزاره وهمچنین تعلقی هم به فرهنگ غربی نداره لذا هویت رو از بچه هامون گرفتیم از نسل آینده چه انتظاری خواهیم داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
جناب بی جهت وسط دعوا نرخ تعئین نکن الان کجا به نوجوانان دین تحمیل شده؟
زمان نوجوانی ما در دهه ۶۰ تا حدی آنهم نه زیاد این مطلب بود ولی من به شخصه و به نظرم بسیاری از هم دوره ای های من در حال حاضر از این مطلب راضی هستیم چرا که راه کج ماهیتا" طوری است که کشش دارد ولازم است تاحدی کنترل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
هویت ایرانی اسلامی بهشون تحمیل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
وقتی بی فکرانه و بدون آینده نگری اجازه می دهند استفاده از تلگرام گسترده شود و بعد آن را فیلتر می کنند نتیجه این می شود که پسرهای ۱۴ ساله فیلترشکن نصب کنند و تصاویر کثیف و خراب را مشاهده کنند و می تواند تصور کنید اخلاق و آینده آنها چگونه خواهد شد. آیا کسانی که مسبب این سقوط ها هستند فکر قیامت خود را کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
حالا شما چه گیری دادی ، به پسرهای چهارده ساله خخ
دخترهای چهارده ساله رو فراموش کردی عزیز :)
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا تاثیری که فیلتر تلگرام داشت تمام پیام رسان ها نداشتن قبلا باید دنبال محتوای مستهجن می رفتن ولی الان تا فیلتر شکن روشن می کنی یا حتی بعصی برنامه ها خودکار محتوای مستهجن میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این هم نمونه ای دیگر از هنر نمایی های دولت فعلی؛ اگر از همان ابتدا پیامرسانهای داخلی تقویت میشد خیلی از این مشکلات بوجود نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مقصر اصلی پدر و مادر هستن بعد هم معلم ها
اموزش پرورش هیچ نظارتی رو کار معلم نداره ما میبینیم چه چیزا به بچه ها یاد میدن البته همشون نه
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
انگار اینده ما ده هفتادی ها گلو بلبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا در حیرتم از این بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه درانتخاب شایسته مربیان ونعلمان دراموزش وپرورش سالهاست بی دقتی وکم کاری شده وپیش از تربیت نوجوان وکودک باید به تربیت معلم فرهیخته و توانمتد ومعتقد به اصول اسلام و روشهای تربیتی اقدام کرد.
انچه را اکنون در بین معلمان میبینیم ان چیزی نیست که در دهه اول انقلاب برای گزینش معلم مد نظر بود ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
معلم به جای خود ولی در زمانی که فرد در خلوت خودش است آن دین است که برای فرد باز دارنده است و متاسفانه اینترنت جهانی تخریب بنیانهای دینی را هدف قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ما که بچگی و نوجوانی خود را صرف درس خواندن کردیم. نه گوشی داشتیم ونه اینترنت، واحترام به پدر و مادر را سرلوحه خود قرار داده بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
فقط برخورد قاطع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
چی می گی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اول کتاب های مدرسه رو درست کنید
دوم اموزشهای مدرسه رو درست کنید
سوم مدرسه ها رو باز کنید
چهارم در مدرسه ها مهارت ها رو به بچه ها بیاموزید تا درست شود
چسبیدیم به یه سری مطالب حفظی که بچه نمی فهمه و بعد احساسات و اصل و هیجانشو اینجوری تخلیه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بله پروژه تطهیر سازی محدود و مسدود کردن اینستاگرام شروع میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این دست آورد دشمنان غربی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
چه وضعه واقعا فقط اعدااااااااااااام