سامانه جامع خودکار هواشناسی در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری نصب و آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه جامع خودکار هواشناسی با هدف ارتقای ضریب امنیت پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری نصب و آماده بهره‌برداری شده است، گفت: برای نصب این سامانه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان هواشناسی کشور و ۶ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

او افزود: ادوات این سامانه به‌منظور ارتقای ضریب ایمنی پرواز‌ها با همکاری گروه فنی فرودگاه بین‌المللی دشت ناز آن نصب و پس از راه‌اندازی نرم‌افزار قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه جامع خودکار هواشناسی جهت افزایش میزان دید افقی تا ۵۵۰ متر کاربرد دارد، ادامه داد: این سامانه یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌هایی با شرایط جوی نامناسب ازجمله فرودگاه‌های شمال است که باوجودآن، خلبان امکان فرود در شرایط آب‌وهوایی نامناسب را نیز خواهد داشت.

رضوی افزود: فرودگاه شهدای ساری در برخی از ماه‌های سال درگیر مه‌گرفتگی شدید و با مشکل اعلام دید دقیق در امتداد باند روبرو بوده است، ادامه داد: این مشکل گاهی سبب تأخیر یا لغو پرواز‌ها می‌شد که با راه‌اندازی این سامانه تأخیر‌ها و ابطالی پرواز‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار