باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟

در این گزارش به بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با واکنش‌های کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شد، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند؛ در این گزارش به بررسی این طرح جنجالی می‌پردازیم.

آیا طرح صیانت تصویب شده؟

نظرات کاربران فضای مجازی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی باعث شد، بهارستان نشینان بررسی این طرح را از دستور کار صحن علنی مجلس خارج کنند. در حالی که گفته می‌شد این طرح از دستور کار صحن علنی خارج شده بود، اما برخلاف انتظار‌ها بار دیگر به راهرو‌های بهارستان بازگشت و این بار طراحان طرح تصمیم گرفتند با تنظیم درخواستی تازه بررسی آن را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهند. برای همین در دستور کار جلسه علنی هفته پیش مجلس مشخص شد که برخی نمایندگان در خصوص رسیدگی به این طرح، خواستار اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی شدند. نهایتاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۶ مرداد مجلس با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود؛ بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به جای بررسی در صحن علنی مجلس در کمیسیون مشترک و ویژه بررسی می‌شود.

در واقع کلیات طرح صیانت در مجلس تصویب نشده است بلکه روند رسیدگی به آن مورد رای گیری قرار گرفته است؛ در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره نحوه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ارائه کرد و نوشت: در شرح این مصوبه قابل ذکر است، آنچه که به تصویب رسیده، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری‌ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس شد. بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) با حضور صاحب‌نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح به این نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمیسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

بررسی پیش نویس این طرح جنجالی!

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفت: هدف از طرح حمایت از حقوق کاربران، ساماندهی فضای مجازی است که به یکی از دغدغه‌های فکری مردم تبدیل شده و مسئله‌ای همگانی است؛ این موضوعی نیست که با هیاهو جلوی آن را بگیرند؛ مجلس مصمم است که این طرح را جلو ببرد البته این به معنی آن نیست که ما به پیشنهادات و نظرات بی توجه هستیم قطعا اگر نظری باشد در سیر بررسی این طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟
وی با اشاره به فضاسازی رسانه‌ها ضد این طرح بیان کرد: این برداشت ناقصی است که در بعضی از رسانه‌ها اتفاق افتاده است، طرح حمایت از حقوق کاربران به دنبال محدودیت نیست، بلکه به دنبال ساماندهی فضای مجازی، حمایت از پیام رسان‌های داخلی و متخصصان ایرانی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس پیش نویس این طرح را در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داد که بخشی از آن به شرح زیر است:

مسئولیت‌ها و ضمانت‌اجرا‌ها

ماده ۲۷- اشخاص متخلف از تکالیف و تعهدات ذیل، منحصراً به تشخیص هیئتی مرکب از ۳ نفر قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و ۲ نفر متخصص فضای مجازی به پیشنهاد شورای عالی فضای مجازی به یک یا حداکثر دو مورد از ضمانت اجرا‌های موضوع ماده (۲۷) محکوم می‌شوند:

الف- عدم ثبت در درگاه موضوع بند «۱» ماده (۱۱)

ب- عدم دریافت یا تمدید مجوز موضوع بند «۲» ماده (۱۱)

پ- عدم معرفی نماینده قانونی واجد شرایط در موعد مقرر موضوع تبصره «۱» ماده (۱۱)

ت- اظهار خلاف واقع جهت دریافت اعتبار حمایتی از صندوق موضوع ماده (۱۳)

ث- مصرف اعتبارات حمایتی برخلاف محل مصوب موضوع ماده (۱۳)

ج- ارائه خدمات پرداخت در خدمات پایه کاربردی خارجی موضوع ماده (۱۷)

چ- ارائه خدمات پرداخت غیرمجاز موضوع ماده (۱۸)

ح- تبلیغات و سایر امور اطلاع‌رسانی غیرمجاز موضوع ماده (۱۹) و تبصره «۱» آ

خ- نقض تکالیف و تعهدات نسبت به کاربران و در قبال نظم و امنیت عمومی، موضوع ماده (۲۴)

د- عدم انجام تکالیف مقرر در ماده (۲۵)

جرایم و تخلفات

ماده ۲۸- ضمانت اجرا‌های قابل‌اجرا در خصوص تخلفات موضوع ماده (۲۷) عبارت‌اند از:
الف- جریمه نقدی از یک درصد (۱%) تا ده درصد (۱۰%) متوسط درآمد سالیانه و در صورت عدم درآمد یا عدم تکافوی آن جریمه نقدی از یک تا یک‌صد میلیارد ریال.

ب- محرومیت از عرضه و فعالیت خدمات از طریق اخطار، حذف از درگاه ثبت، کاهش مدت اعتبار یا تعلیق یا لغو یا عدم تمدید مجوز

پ- محرومیت از حمایت‌های موضوع این قانون

ت- محدودیت در تبلیغات
ث- محدودیت در ترافیکی

ج- مسدودسازی

تبصره ۱- جریمه نقدی موضوع بند «الف» به پیشنهاد کمیسیون در قوانین بودجه سالیانه قابل تغییر است.

تبصره ۲- خدمات پایه کاربردی خارجی که پیش از تصویب این قانون با تشخیص کمیسیون از مصادیق خدمات پایه کاربردی اثرگذار بوده اند، موظفند ظرف چهار ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نسبت به انجام تعهدات مندرج در ماده ۱۲ اقدام کنند. در غیر این صورت، اعمال بند "ج" این ماده برای آن‌ها تا زمان تأمین جایگزین مناسب داخلی یا خارجی (با تشخیص کمیسیون) یا یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون لازم نیست. در صورت عدم انجام تعهدات توسط خدمات پایه کاربردی مزبور در زمان معین شده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت هشت ماه نسبت به ایجاد خدمات پایه کاربردی جایگزین برای آن‌ها اقدام کند.

در صورت عدم پیش بینی خدمات پایه کاربردی جایگزین از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام کمیسیون، سازمان برنامه و بودجه مکلف است ده درصد از مجموع اعتبارات ماده واحده قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات» را در اختیار مرکز ملی قرار دهد تا خود راسا در این خصوص اقدام کند.

تبصره ۳- منابع حاصل از محل جریمه‌های نقدی مقرر در این ماده به حساب صندوق حمایت از خدمات پایه کاربردی داخلی واریز می‌شود.

ماده ۲۹- خدمات پایه کاربردی در صورت انجام تعهدات مندرج در این قانون، نسبت به کاربری‌های غیرمجاز مسئولیتی ندارند.

ماده ۳۰- هیئت تجدیدنظر آرای هیئت بدوی شامل دو قاضی دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یک صاحب‌نظر به انتخاب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیل می‌شود. رأی هیئت تجدیدنظر قطعی است و آرای آن قابل تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری است.

ماده ۳۱- دستورالعمل نحوه تشکیل هیئت‌های رسیدگی به تخلفات موضوع مواد ۲۶ و ۲۸ و و نحوه اعمال ضمانت اجرا‌های موضوع ماده (۲۷) ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ تصویب این قانون به تصویب کمیسیون می‌رسد.

ماده ۳۲- هر یک از کارکنان مسئول در دستگاه‌های اجرایی که مرتکب یکی از اقدامات زیر می‌شوند به مجازات انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت یک تا پنج سال محکوم می‌شوند.

الف- راه‌اندازی خدمات پایه کاربردی اختصاصی غیرمجاز موضوع تبصره ۳ ماده (۱۱)
ب- عدم تخصیص یا تخصیص ناکافی یا نابهنگام اعتبارات صندوق موضوع ماده (۱۳)
پ- پرداخت خارج از ضوابط یا عدم نظارت بر مصرف درست اعتبارات صندوق موضوع ماده (۱۳)
ت- عدم رعایت الزامات شفافیت، موضوع تبصره «۲» ماده (۱۳)
ث- تخصیص اعتبارات صندوق به خدمات و محتوای غیرمجاز موضوع تبصره ماده (۱۴)
ج- عدم رعایت تسهیم ترافیک داخلی خارجی مصوب کمیسیون، موضوع ماده (۱۶)
چ- اجبار کاربران بر استفاده از خدمات پایه کاربردی غیرمجاز، موضوع تبصره «۲» ماده (۱۹)
ح- ارائه خدمات دولتی و عمومی الکترونیکی در خدمات پایه کاربردی غیرمجاز موضوع ماده (۲۰)
خ- استنکاف یا تأخیر در ارائه خدمات الکترونیکی به خدمات پایه کاربردی مجاز موضوع ماده (۲۱)
د- فعالیت مقامات ایرانی در پیام‌رسان و شبکه اجتماعی خارجی فاقد مجوز، موضوع بند (۲۲) ماده (۴)
ذ- امتناع دبیر جلسه کمیسیون از تشکیل جلسات، ابلاغ مصوبات و اهمال در اجرای دستورالعمل مربوط

تبصره- چنانچه مرتکب از جرایم مذکور، مال یا عوائد مالی تحصیل کند، علاوه بر رد عین، مثل یا قیمت مال به جزای نقدی معادل دو برابر اموال مذکور محکوم می‌شود.

ماده ۳۳- هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید، توزیع، تکثیر و عرضه غیرمجاز نرم‌افزار‌ها یا ابزار‌های رایانه‌ای الکترونیکی (نظیر وی‌پی‌ان و فیلترشکن)، انتشار عمده (به تشخیص کمیسیون) و در دسترس قرار دادن غیر مجاز آنکه امکان دسترسی به خدمات غیرمجاز مسدودشده را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم فراهم کند ممنوع بوده و مجازات مرتکب آن حبس و جزای نقدی درجه شش خواهد بود.

تبصره - چنانچه مرتکب از این بابت وجهی تحصیل کرده باشد علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به ضبط عوائد حاصل از جرم محکوم و چنانچه این جرم را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کرده باشند به جزای نقدی یک تا دو برابر مال تحصیل شده محکوم خواهد شد.

ماده ۳۴- هر شخص حقیقی و حقوقی که مسئول حفظ و صیانت از داده‌های کاربران بوده و یا داده‌ها و سامانه‌های آن‌ها در اختیار وی باشد و موجبات دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت یا افشا این داده‌ها را فراهم نماید علاوه بر جبران خسارت وارده و حبس درجه پنج، به یکی دیگر از مجازات همان درجه محکوم می‌گردد. درصورتی‌که داده‌ها مربوط به بیش از ده هزار کاربر باشد، مجازات مرتکب یک درجه تشدید می‌شود.

تبصره ۱- چنانچه اشخاص فوق براثر بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا عدم مهارت یا عدم رعایت تدابیر متعارف امنیتی موجبات ارتکاب جرایم رایانه‌ای به‌وسیله یا علیه داده‌ها و سامانه‌های مذکور را فراهم آورند، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس درجه پنج و یکی دیگر از مجازات‌های درجه پنج محکوم می‌شود.

تبصره ۲- چنانچه مرتکب از این بابت وجهی تحصیل کرده باشد، علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به ضبط عوائد حاصل از جرم محکوم و چنانچه این جرم را به‌عنوان حرفه خود قرار داده باشد به جزای نقدی بین یک تا دو برابر مال تحصیل‌شده محکوم خواهد شد.
ماده ۳۵- چنانچه برای تخلفات و جرایم موضوع این قانون ضمانت اجرا‌های انتظامی یا کیفری بیشتری در سایر قوانین پیش‌بینی‌شده باشد مرتکب به مجازات شدیدتر محکوم می‌شود.

ماده ۳۶- کلیه دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون موضوع این قانون هستند و عدم اجرا، تأخیر در اجرا و اجرای خلاف یا ناقص مصوبات کمیسیون مشمول مجازات درجه پنج یا شش مقرر در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی می‌شود.

ماده ۳۷- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر نهاد‌های مرتبط مکلف هستند کلیه مصوبات شورای عالی فضای مجازی در زمینه شبکه ملی اطلاعات و خدمات پایه کاربردی آن را در زمان مقرر به اتمام رساند. مصوباتی که زمان اجرای آن‌ها سپری شده‌اند باید ظرف مدت سه ماه از ابلاغ این قانون اجرا شوند.

برای مشاهده کامل متن پیش‌نویس طرح حمایت از کاربران فضای مجازی اینجا کلیک کنید.

موافقان طرح صیانت چه می‌گویند؟

رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت واگذاری رسیدگی به طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به کمیسیون مشترک گفت: این طرح پیش نویس اولیه داشت که مرداد ۱۳۹۹ اعلام وصول شد، اما تغییر‌های اساسی در آن شکل گرفت و حدود ۷۰ درصد آن تغییر کرد.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها با حضور کارشناسان بررسی‌های زیادی داشت، اما متاسفانه اکثر شکایات و انتقادات برای طرح اولیه بود؛ چراکه آن پیش نویس بود و انتقاد‌ها نیز به پای طرح جدید گذاشته شد.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماده سیزدهم طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی صندوق برای حمایت از کسب و کار‌ها را پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: این صندوق برای حمایت از کسب و کار‌های که مشکلات جدی دارند، است؛ سال ۹۹ برای حمایت و ساماندهی پیام‌رسان‌ها شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشت، اما در کل، تنها ۵ میلیارد وام به پیام رسان‌های داخلی در مقابل ۳۵۰ میلیون دلار هزینه ایجاد و توسعه تلگرام داده شد.

تقی‌پور با بیان اینکه اگر صنعت داخلی حمایت نشود، کسب و کار‌های کشور نمی‌توانند مقابل خارجی‌ها قد علم کنند، تصریح کرد: پلتفرم‌های مانند آپارات، تپسی، اسنپ و دیجی کالا باحمایت جلو رفتند.

طرح صیانت به دنبال فیلترینگ نیست!

سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در موافقت با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فضای مجازی گفت: وقتی این طرح در تیرماه سال ۹۹ به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد، با کمک نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارت اطلاعات، ارتباطات، ارشاد، ارتش، سپاه، پلیس فتا، مراکز پژوهشی و نمایندگانی از حوزه قضایی بالای ۱۵۰۰ ساعت کار کارشناسی این طرح را بررسی و بعد طبق ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی مجلس تقدیم مرکز پژوهش‌های مجلس کردیم.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

وی بیان اینکه طرح صیانت محدود کننده فضای مجازی نیست تصریح کرد: این طرح حق مالکیت معنوی اثرات تولید شده را به رسمیت می‌شناسد و هرکسی که محتوایی را بارگذاری می‌کند به تعداد کلیک‌های که می‌خورد یک ترافیک داده‌ای تولید می‌کند که موجب درآمدزایی می‌شود؛ صاحبان شبکه‌های اجتماعی باید سهم تولید دهنده را پرداخت کنند؛ از خانم خانه دار تا متخصص دانشگاهی می‌توانند در این حوزه اشتغال زایی کند.

یزدی خواه با تاکید بر اینکه در این طرح هیچ شبکه‌ای مسدود نمی‌شود اظهار کرد: تا زمانی که پلتفرم داخلی دقیقاً مشابه نمونه خارجی نباشد، هیچ شبکه مسدود نمی‌شود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان. در موافقت با این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه تجربه قانونگذاری در حوزه فضای مجازی نداریم مجلس نمی‌توانست ریسک کرده و در این زمینه قانون دائم تصویب کند، در عین اینکه تصویب قانون با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی باعث تخصصی‌تر شدن موضوع می‌شود و از آنجایی که باید اثرات اجتماعی قانون را مدنظر قرار دهیم، بنابراین با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی، قانون موقتی می‌شود در حالی که اگر در صحن علنی تصویب می‌شد قانون دائم است. در واقع مجلس معتقد به این نیست حتی در نهایت حرف تخصصی‌تری که از کمیسیون ویژه بیرون می‌آید، می‌تواند حرف نهایی قانونگذاری باشد از این رو آن را موقتی تصویب می‌کند.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

وی اظهار کرد: عموم انتقادات و نگرانی که در حوزه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی صورت می‌گیرد حاکی از آن است که طرح محتوای مسدودسازی یا فیلترینگ دارد؛ اما وقتی به متن و محتوا رجوع می‌شود کسی مصداقی از مسدودسازی را نمی‌تواند نشان دهد، قاعده‌مند کردن فضای مجازی به معنای محدودسازی نیست اتفاقا به دنبال آن هستیم حقوق مردم رعایت شود. در فضای مجازی آمار بالایی از کلاهبرداری‌ها و سوء استفاده‌های مالی وجود دارد، اما به دلیل اینکه اعمال قانون در اختیار ارکان کشور نیست و شرکت‌های موجود در فضای مجازی پاسخگو نیستند، امکان پیگرد کلاهبرداری نیست با قانونگذاری می‌توان پیگرد‌ها را به نفع مردم به نتیجه رساند.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در توییتی از طرح صیانت حمایت کرد و نوشت: در طرح حمایت از حقوق کاربران پلت فرم‌هایی نظیر تلگرام یا اینستاگرام باید ضوابط کشور را بپذیرند و چه بسا اگر بپذیرند شاهد رفع فیلتر تلگرام و توییتر باشیم؛ اما اگر نپذیرند دولت باید طی  یک سال جایگزین آن را تهیه کند و اگر اقدام نکند با دولت برخورد خواهد شد، اما باز محدود سازی در کار نیست.


صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

مخالفان چه می‌گویند؟

مجتبی رضاخواه نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مخالفت با طرح صیانت گفت: تصمیمات فضای مجازی در اختیار کمیسیونی قرار خواهد گرفت که این کمیسیون ذیل مرکز ملی فضای مجازی می‌باشد و زیر مجموعه شورای عالی فضای مجازی است و به هیچ مرکزی پاسخگو نیست.

وی در ادامه این برنامه درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی افزود: به این طرح سه نوع انتقاد محتوایی، شکلی و زمان طرح این موضوع دارم.

این نماینده اظهار کرد: از نظر محتوایی اولین انتقادی که به نحوه بررسی وارد می‌باشد این است که ما از ابتدا نیاز داشتیم یک کمیسیون ویژه برای فضای مجازی در مجلس داشته باشیم که متاسفانه در مجلس رای نیاورد.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

رضاخواه گفت: کمیسیون فرهنگی که اصلی‌ترین کمیسیون بررسی کننده این طرح بود، وقتی یک کمیسیون عالی برای تنظیم گری پیشنهاد شده است وجود آن خوب است، اما معتقدم این کمیسیون کارکرد لازم را نخواهد داشت، چون یکسری از اختیارات وزارت ارتباطات را خواهد گرفت و در اختیار این کمیسیون قرار خواهد داد که این کمیسیون ذیل مرکز ملی فضای مجازی است و مرکز ملی فضای مجازی زیر مجموع شورای عالی فضای مجازی می‌باشد که به هیچ مرکزی پاسخگو نیست.

طرح صیانت به دلیل تحریم‌ها قابل اجرا نیست

جلال محمودزاده نماینده مهاباد نیز در مخالفت با این طرح گفت: به دلیل تحریم‌ها و عدم مراوده مالی شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و کلاب هاوس حتماً نمی‌توانند در چهار ماه در ایران دفتر ایجاد کنند و در نتیجه با بستن آن‌ها کسب و کار‌ها و مشاغل و ارتباطات تعطیل می‌شوند.

وی بیان کرد: ماده ۳۱ اینترنت درباره ابزار دور زدن و دسترسی به پیام رسان‌های مسدود شده صحبت می‌کند و می‌گوید تولید تکثیر و توزیع و انتشار VPN یا فیلتر شکن جرم است و جریمه نقدی دارد. این در حالی است که توزیع و انتشار شامل تک تک مردم می‌شود که مجبورند برای دسترسی به تلگرام فیلترشکن استفاده کنند و اگر در یک گروه خانوادگی از پروکسی بهره‌مند شوند مشمول جریمه خواهند شد.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟

حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال هم دیگر چهره مخالف این طرح بود که بیان کرد: در فضای مجازی حدود ۹۰۰ هزار کسب و کار شخصی وجود دارد که بستر آن‌ها بیشتر در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام است و خرید و فروش در این بستر محقق می‌شود. اگر بخواهیم بدون کار کارشناسی این بستر را ببندیم عده زیادی از مردم آسیب می‌بینند. ما نمایندگان شهر‌های کم برخوردار بیشتر با بی کاری مواجه هستیم و بیشترین مراجعان مردم به ما درباره بی کاری است. وقتی نمی‌توانیم شغلی برای مردم فراهم کنیم لذا نباید دست و پای آن‌ها را هم بگیریم.

نظر آقای رئیس!

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که بزرگترین غایب جلسه بررسی طرح صیانت بود در واکنش به این در صفحه اینستاگرامش نوشت: دربارۀ تصمیم نمایندگان محترم مجلس در واگذار کردن «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» به کمیسیون، مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم:

۱- عمدۀ ادعا‌های مطرح شده درباره طرح مطابق واقع نیست و در طرح وجود ندارد لذا کارشناسان و فعالان دلسوز در نظر داشته باشند که تحت تاثیر فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع، پیش از بررسی دقیق موضع گیری نکنند.

۲-مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌آپ، برنامه مجلس نیست و آنگونه که برخی مطرح می‌کنند در طرح مذکور وجود ندارد؛ در عین حال بنظر می‌رسد ابهامات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد که ضروری است حین بررسی طرح، این موضوع بررسی و اصلاح شود.

صفر تا صد طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی/ موافقان و مخالفان این طرح چه می‌گویند؟
تصمیم گیری درباره این پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام و واتس‌آپ که ده‌ها میلیون نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند و هزاران کسب و کار در آن‌ها جریان دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و پیچیدگی‌های فراوانی دارد و باید در خصوص آن‌ها متغیر‌های زیادی را مدنظر قرار داد؛ لذا طرح باید بگونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری نهایی درباره این پلتفرم‌ها مبتنی بر منطقی عقلانی بصورت مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد.

۳-بعد از کسب نظر هیئت رئیسه مجلس، این طرح در کمیسیونی مخصوص با حضور نمایندگان منتخب از کمیسیون‌های مجلس بررسی و تصویب خواهد شد و نمایندگان دولت جدید نیز در جلسات آن حضور خواهند داشت.

۴-بدلیل اهمیت این مسأله برای آحاد مردم و ضرورت ابراز نظر کارشناسی، مذاکرات این کمیسیون بصورت علنی و شفاف خواهد بود.

۵-مدیریت مطلوب و عقلانی فضای مجازی به ترتیبی که منافع مردم را تامین کند، ضرورتی است که همه کشور‌های پیشرفته آن را اجرا می‌کنند.

طرحی که برای قانون شدن راه طولانی در پیش دارد

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: کمیسیون مشترک در صورت نیاز اصلاحاتی روی طرح مرتبط با ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی انجام می‌دهد. برای تصویب نهایی جزئیات طرح یاد شده، به بیش از دو سوم آرای اعضای کمیسیون مشترک نیاز دارد.

موسوی یادآوری کرد: نمایندگان بازه زمانی اجرای آزمایشی طرح را برای خود معین می‌کنند و پس از سیر این مراحل شورای نگهبان به بررسی خواهد پرداخت تا در نهایت، شکل اجرایی و قانونی به خود بگیرد.

وی جوسازی‌های ایجاد شده علیه مجلس در فضای مجازی را نادرست خواند و بیان کرد: هنوز اتفاقی در موضوع فضای مجازی رخ نداده و یک کمیسیون خاص نیز در مورد فضای مجازی تصمیم گیری نمی‌کند؛ بلکه همان طور که گفته شد، نخبگان و منتخبانی از همه کمیسیون‌های مرتبط در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی هنوز تا قانونی شدن، راه طولانی دارد.

قطعا این طرح برای تبدیل به قانون راه طولانی دارد و نیازمند چکش کاری‌های بسیاری در کمیسیون مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان است، اما نکته‌ای که در این مرحله حائز اهمیت است اقناع افکاری عمومی است آن هم توسط نمایندگان موافق طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی.

گزارش از امین پاکزاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خیلی عالی
United States of America
سعید
۰۰:۴۰ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
بنظر من جلوی هرچی بیشتر بگیری کنجکاوی درموردش بیشتر میشه یه زمانی ماهواره ممنوع بود مردم بیشتر رفتند سمتش الان که ماهواره آزاد شده نمیگم مردم ندارند ولی استفاده ازش کمتر شده مردم خودشون میفهمند فلان شبکه چقد اراجیف و دروغ میگه
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
ماهواره ازاد شده ؟؟؟؟؟بهترین جوکی بود که خوندم
چند سا ل دیگه لشکر سرطانی ها مواجه خواهیم شد (در اثر پاراریت)همین الانشم شدیم خودمون خبر نداریم نگاهی به دور و بر بنداز ببین چقدر بیماری زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
انگار بعضیا نفهمیدن. گیر ندید بقیه از کشورا خارجی نظر مخالف میدن
آی کیو! اگه با فیلتر شکن مثلا وصل شده به آلمان باشه مکانت میره
رو آلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر شکن کاربرد دیگه ای هم داره که برای بالا و پایین بردن آمار دیسلایک ها و لایک ها استفاده میشه
بدترین تقلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کامنت ها منتشر نمیشه حالم ازتون بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا به درک
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اونایی که ادعا دارید امنیت دارید به خدا قسم به خدا قسم به خدا قسم من خودم ۱۷ سالم خدا اگه قبول دارید قسم میخورم شده هزار بار جلوی تمام مردم کل کره زمین قسم بخورم که هم کلاسی هام بیشترشون گوشیشون پر فیلم غیراخلاقی دار شما به این میگید امنیت ؟
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۲:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما هممون رو به زور ببر بهشت .
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
از پدر مادرت سوال کنی قدیم فیلم ها با سی دی جابجا میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
هنوز نه بع داره نه به باره ملت همه گیس همدیگه را کندن چقد باحالین شماها که کامنت میزارین ودعوا میکنید خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
300 امین کامنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
انشاءالله زودتر صیانت اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
اقایX
۱۷:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
حتما!ماهم گذاشتیم اجرابشه.بیشین ببین چجوری اجرانمیشه انشاالله(((:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
1 مدرسه منو مجبور کرد واتساپ رو نصب کنم 2 من نمیدونم چرا بعضی ها تعصب بیخودی دارند که به هیچ وجه حاضر به استفاده از پیام رسان داخلی و قدرتمند و ایمنی مثل سروش نیستند 3 وای جی سی یه خلا صه هم میذاشتی کی حال داره این همه بخونه 4 این طرح برا سالم سازی اینترنت و کم کردن هزینه هاست باید قبول کنیم که تو پیام رسان های خارجی مثل انستاگرام بعضی خود فروشی میکنند و بعضی ها اسم این را میگذارند کسب کار 5 کسب کار ها میتواند به برنامه ای مانند سروش انتقال داده شود که امکانات بیشتری دارد6 این طرح دست رسی کامل رو به اینترنت بین المللی قطع نمیکنه و فقط در حد نیازش از اون ور استفاده می کنه که مساویس با کم شدن هزینه های اینترنت ygc اینو بزار لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
1. هر وقت فرق شبکه اجتماعی با یه پیام رسان رو فهمیدی و یاد گرفتی که j رو نباید g بنویسی بیا نظر بده
2. اینترنت همین الانشم نمیتونه نیازا رو بر طرف کنه. می خواد کمتر هم بشه؟
3. مگه مهاجرت کردن از یه پلتفرم به پلتفرم دیگه الکیه. طرف باید دوباره از اول شروع کنه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۲۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا شما تعصب بیخودی داری
کی گفته پیام رسان های داخلی خوب و قوی هستند؟
کلی پول مفت گرفتن یه کپی ساده بدون خطا هم از پیام رسان های خارجی نتونستن بزارن
امنیت؟ امنیت یعنی چی؟ یعنی هر وقت جرمی شد دادگستری دستور بده پیام رسان انجام بده نه اینکه هر چیزی که می‌نویسی در هر زمان تحت کنترل باشه
چرا کسی که تو اینستاگرام کلی فالور جمع کرده و مشتری هاش بهش اعتماد دارن باید بره و از نو کارش رو تو پیام رسان داخلی شروع کنه؟
من کارم کلا با اینترنت هست و چیزی که احتیاج دارم تو سایت های داخلی پیدا نمیشه چرا باید بخاطر ۴ نفر تو کار من مشکل بوجود بیاید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
از پیام رسان های داخلی باید حمایت کنیم
خدا رو شکر
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
میخواستم جوابت بدم ولی دوستان دادن
در ضمن دوست عزیز سروش به دلیل عدم حمایت از طرف کاربران ایرانی مزایده شده.

..
Iran (Islamic Republic of)
بی نشون
۱۵:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اقا اول بزا یه چی بگم حالا هر چی دوس دارید ج بدید ندید دیه به ار
اقا خانوم محترم تویی که موافق صیانت این طرحی یه روز گوشی کامل برار کنار کامل ببین میتونی زندگی کنی یا ن دوم این که میگی شیطان ابلیس فلان بیسار لطفا دیدگاهت عوض کن نسبت به اینا مطمئنم تویی که داری این حرف میزنی الان تو همین شبکه شیطانی داری میچرخی و لذتش میبری و پیام میدی و حتی جواب منو میدی پس هر وقت تونستی از این شیطان بازار به قول خودت دور بمونی بیا بگ یوسف پیامبرم
لطفا یکم با عقل منطق جلو برید ممنونم
Germany
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اونایی که موافق این طرح هستن رو شناسایی کنید اینترنت جهانی خودشون و فامیلهاشون قطع کنید براشون سروش و روبیکا نصب کنید تا دست از سر مردم ایران بردارن و گرنه جنگ داخلی میشه برای آزادی بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت میگی
اینترنت ملی برای همه ملته
و اینکه باید بچه ها و فرزندانمون باید در فضای مجازی امنیت داشته باشن
و هیچ زشتی در این فضا نباشه
و کاملا تمیز باشه.
شما نگاه های فاسد رو بذار کنار تا آدم بشی
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
یکسری میخوان برن جهنم تو و فرزندت برید تو غار زندگی کنید ت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اقای ناشناس13:32 ولکن نیستی نه؟چرااینقدربااین طرح موافقی ومخالفت میکنی بانظرای ضداین طرح.کدوم اینترنت ملی.این طرح ازاینترنت ملی هم بدتره.فرزندانمان امنیت دارن بخداتواین فضا.هرکسی میخوادزشتی این فضارونبینه بایدازش درس استفاده کنه.بنظرم این دوست عزیزمون خیلی درست گفتن بایداینترنت امثال شماهاروقطع کنن وبهتون اینترنت داخلی بدن وبراتون بجای اینستابرنامه ای مثل روبیکانصب کنن تابقول خودتون زشتی نبینیدوفرزندانتون امنیت داشته باشن.لطفاتمومش کن چون دیه خودتون دست خودتونوروکردیدمخصوصاشمااقای ناشناس.دفعه بعدم خواستی بانظری مثل نظرمن مخالفت کنی اسمتوعوض کن چون دیه خیلی تابلویی((:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
باشه مشکلی نیست برید خودتون رو بندازید تو آتیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خب اگر قصد حمایت از پلتفرم های داخلی رو دارین هزینه اتصال به سرورهای داخل رو خیلی ارزون کنید و در مقابل اینترنت اتصال به سرورهای خارج از کشور رو به نرخ بین المللی حساب کنید تازه اونم در یک زمان محدود نه این که کلا اتصال رو قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ای خدا این طرح رو تصویب نکنین خدایی ما همین اینترنت رو داریم که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
Yjc دیگه خبری از صیانت نذار
که داره یک جنگ روانی علیه 2 جبهه بیش تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
#مرگ_خاموش_اینترنت
۰۹:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
یه پیام دارم برای مسعولین عزیز واون کسایی که تواین کامنتاموافقت کردن بااین طرح..اگراین طرح نهایی بشه مااپلیکیشن وسایت های خارجی مثل اینستا.واتس اپ.گوگل.اسپاتیفای و..نمونه های ایناروازدست خواهیم داااااد.ومثلااگربخواهیم به اینستاواردبشیم باید2ساعت صبرکنیم تانت یاری کنه ودرحقیقت پهنای باندبرنامه ای مثل اینستاگرام صفرخواهدشد.ومن یه سوال دارم مثلامیخوایداپلیکیشن مسخره ای مثل روبیکاروجایگزین اینستابکنید؟؟یامثلایه گوگل وطنی بسازید؟؟خخخ خنده داره اگربخواداینطوری باشه.من ازمسعولین خواهش میکنم بیشتردقت کنن که بااجرای این طرح چه ضررهایی به مردم میرسونید(خودتون که هیچی فقط مردم بدبخت بدبخت ترمیشن)واوناییم که توکامنتای این سایت بااین طرح موافقن اول برن یزره اطلاعات جمع کنن خواهشن بعدبیان بگن(بهتراینترنت شده فضای فسادوفحشا یابگن ازوقتی که رفتم تواینترنت همه چیموازدست دادم)خوب این مشکل خودته دوست عزیزکه بلدنیستی ازاینترنت واپلیکیشن هایی مثل واتس اپ درست استفاده کنی وفقط ضررهای اینترنت رومیبینید. به من بدبخت که درامدم ازاینترنت هست وقراره بانهایی شدن این طرح ازبین بره درامدم هیچ ربطی نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
این چه وضعشه یه نفره اومده این همه کامنت گذاشته شما چرا منتشر کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
آره چرا کامنت مخالفین رو منتشر میکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
واقعا هم
درود بر صیانت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
منظورم این بود که یه نفر موافق صیانته اومده این همه کامنت گذاشته انگار که ملت نمی‌فهمن کار یه نفر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 9:15
خیلی تابلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خوبه آذری جهرمی این طرح رو طرحی کرد
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
واقعا درود بهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
جالب اینجاست خودش یه جورایی با ایجاد طرح هماهنگه
بعدش میاد جلو دوربین میگه ما کاره ای نیستیم و طراحاش موفق نمیشن
آدم نمیدونه چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت در کل شده محل فحشا و بی بند و باری
دام دشمن و شیطان تو همین فضلی مجازی خلاصه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خب تو که از اینترنت فقط بی بند و باریش رو دیدی، توش نرو
بزار بقیه که چیزهای مثبتی توش پیدا کردن ازش استفاده کنن
اینقدر هم پشت هم کامنت نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
از قدیم گفتن یک قطار وقتی وایستاده همه با احترام بهش نگاه می کنند ولی همین که شروع به حرکت می کنه تا خودی نشون بده همه می دوند و سنگ بهش می زنند.
از خیلی وقت پیش یادمه اسم شبکه ملی اطلاعات که به میون می اومد یک عده واویلاشون بلند می شد که وای آزادیمون رفت...
چیه هر طرحی میاد یه عده بوقچی جلوشو می گیرند؟
الان تکلیف بچه های خام که به برکت این تدریس مجازی هر کدوم یک گوشی دستشونه و اکثرا پدر و مادراشون بی اطلاع از گشت و گذار این بزرگواران در فضای مجازی هستند چی میشه؟
خواهشمندم اینقدر جو ندید بگذار کارشون رو بکنند. تا کی میخواد ول باشه. فکر خودمون نیستیم فکر بچه هامون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
تو تمام دنیا اینترنت برای بچه ها متفاوت هستش خوب چرا اینجا اینکار رو نمیکنن؟ فکر می‌کنی نمیشه؟ نه نمیخوان! اینها فقط میخوان دسترسی مردم به اینترنت رو مسدود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا روبیکا و آپارات کودک برای بچه ها طراحی شده
و ده ها رسانه داخلی
حتب نمونش up TV که انیمیشن های سانسور شده میذاره
پس دیگه بی منطق حرف نزن
این حامد واقعا اصلا یه ذره در جریان رسانه های داخلی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مردم اجازه نخواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
آره امثال فاسد و چشم چروونی مثل تو از کی شدن مردم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
حواستون به کشیده ی آذری جهرمی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هرکی با این طرح مشکل داره میتونه از ایران بره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ما اینجا نمی گیم خودتون می دونید و مملکت خودتون چون اینجا مملکت ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
چه اونایی که موافقن چه اونهایی که مخالفن حق دارن حرف و منطقشون شنیده و بررسی بشه. پس بی خودی سعی نکن تفرقه بندازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
مطمئنی عقل داری؟ اکثر مردم اینو نمیخوان شورشو درآوردید
این طرح فقط امتیاز اینترنت ایران در جهان رو بدتر میکنه و
حتی شاید نشه از اینستا، واتساپ، کالاف دیوتی، پابجی
استفاده کرد کجاش خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آقا ی اینترنت پاک بدن مسئولین و اقازاده هاشون توش بچرخن و کاملا ملی و بدون ارتباط با خارج باشه برای بقیه هم اینترنت واقعی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
موافقین محترم، اگه آذری جهرمی خواست بهتون چک بزنه جاخالی بدید! خخخخ
Ireland
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما طرح صیانت نمیخوایم، کره شمالی که نیستیم.
بخاطر ترس خودتون دارید اینو اجرا میکنید نه بخاطر فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
تو چی سرت میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اول رایهاشونو باید تو مجلس شفاف سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
منافقین خودشون خودشون رو لو دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عالی انشاءالله سریعتر عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باشه
تو بلدی کل پستو با کامنت های تکراری پر کنی
خسته نباشی دلاور . . . خدا قوت پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کلا 2 بار نوشتم
حالا تو چی میگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۲۱:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ننگ بر تو ناشناس ۱۷:۳۶
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۷:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تروخدا یه کم به فکر دانشجویان علوم پزشکی و محققان هم باشین اینا نه تلگرام میخوان نه اینستا اینا سایتهای علمی میخوان مثل ncbi و nature تروخدا فقط به فکر خودتون نباشین ما هم مردم این منطقه هستیم حداقل به فکر محققین باشین همه مثل شما پول پرست نیستن من به فکر جون مردم کشورم هستم تحقیقات قطع بشه مساوی با تیر خلاص به جان مردم کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این طرح مشکلی برای محققین ایجاد نمیکنه. اگر محققید اول تحقیق کنید بعد نتیجه گیری کنید نه مثل آدم های عامی فقط تکرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۱۷:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این طرح از هم اکنون محکوم به شکست است مبارزه با تکنولوژی روز امکان پذیر نیست همانطور که مبارزه با رادیو و تلویزیون و بلندگو و ویدیو و ماهواره جواب نداد انسداد و ممنوعیت و محدودیت اینترنت جهانی با عناوین دهان پرکن صیانت از کاربران امکان پذیر نیست هم اکنون اینترنت جهانی بر روی فضای ایران است تجهیزات آن مسلما می آید پس مجلس نباید قانونی عبثی را تصویب کند که عملا تا یکی دو سال دیگرموضوعیت خود را از دست می دهد
Iran (Islamic Republic of)
اقایX
۱۸:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چه عجــــب یکی پیداشدکه فهمیداین طرح چی هست درواقع وخودشوبه کوچه علی چپ نزد.درودبرشرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خب خداروشکر نشدنیه. یعنی برای طرحی که نشدنیه اینقدر ناراحتید؟!:/
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
با سلام ، به عنوان فردی که روزانه با تعداد زیادی از اقشار مردم سروکار دارم باید بگم طرح نسنجیده را مجلس به بررسی و رای گیری در کمیسیون فرستاده است که دلایل به شرح زیر می باشد :
1- عدم وجود زیر ساختهای لازم که نمونه آن عدم استقبال و اقبال در نرم افزارهای ایرانی جایگزین تلگرام می باشد که سبب شد فروش پروکسی و فیلترشکن رشد داشته باشد و منافعی را برای برخی افراد ایجاد نماید.
2- عدم استفاده از راهنمایی و مشورت با کارشناسان حوزه IT که سبب شده است اکثر اساتید اهل فن نسبت به آن موضع گیری جدی داشته باشند . اینکه ما نماینده مجلس باشیم دلیلی بر همه چی دانی ما نیست باید در مورد هر طرحی نظرات اساتید در آن حوزه دریافت و بعد از بررسی و تحلیل دقیق جهت بررسی و را گیری به مجلس ارسال شود .
3- با توجه به آمار بیکاری در کشور و رکود موجود بر بازار که حداقل بین یک تا دو سال آینده نیز با ان همراه خواهیم بود باید به دنبال رونق هر چه بیشتر بازار باشیم تا توان اقتصادی مردمیکه از راه فضای مجازی در این دوران کرونا به امرار معاش و کسب درآمد پرداخته اند افزایش یافته و حقوق آنان رعایت شود .
4- ما به دنبال ارتباط با امریکا نیستیم اما برای انقلابی جهانی برضد امریکا و غرب نیازمند ارتباط گسترده در فضای مجازی هستیم پس با محدودکردن از خواسته و هدف اصلی انقلاب اسلامی دور می شویم.
به فکر مردم باشیم و با یکسری حرفها خودمان را همه چی دان و ... جلوه ندهیم . امام علی (ع) فرمود هر کس به من حرفی بیاموزد مرا بنده خویش کرده است . لذا بهتر است برای بررسی دقیق جوانب این طرح از مشورت اساتید استفاده و در مناظرات شرکت و آینده مورد تصور خود را بهتر و روشن تبیین نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تمام نظرات موافق صیانت مشخصه از یه نفره که بدجور عقده از اینترنت داره.حالا هی رگباری کامنت بزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عجب
بعد شما چی؟؟
معلومه 4 تا نظر مخالف از یک نفر ارسال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 17:32
لایک و دیسلایک ها چی؟
اونا که نمیتونن از یه نفر باشن
پس سکوت . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آره که میتونن با فیلتر شکن میشه 50 تا بالا و پایین آورد
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مجلس ده درصدی مشروعیت قانون گذاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مجلس 90 درصده و داره
پس حرف دروغ نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این که اومده میگه مجلس ۹۰ درصده خخخخخخ یا نمیدونی درصد چیه یا خبر از انتخابات نداری یا کلا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو کامنت قبلی 20درصد بودند که!!
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خوب چند روزه با این طرح مزخرف اذهان مردمو مشغول کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح به این خوبی
شما درکش نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح مشکلی نداره
مشکل از منافقین هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مشکل داره. سر تا تهش مشکله:

1- چرا باید برای هر چیزی نمونه داخلی داشته باشیم؟ فلسفه یوتیوب اینه که مردم از تمام جهان توش فیلم می گذارند و کسی که می خواهد تحقیق کند، فیلم ببیند، آموزشی را یاد بگیرد یا . . . به اطلاعاتی با وسعت یک دنیا دسترسی دارد. ما اگر هم بخواهیم نمیتونیم به اندازه یوتیوب محتوا تولید کنیم
2- مگه ما نمی خواهیم دین اسلام رو گسترش بدیم؟ مگه نمی خواهیم با جهان تعامل داشته باشیم؟ خب نکنه انتظار دارید با سروش و بله و ایتا با آمریکا و استرالیا و . . . حرف بزنیم؟
3- حتی اگر هم بتوانیم موتور جست و جویی با قدرت گوگل بسازیم، به علت جامعه کاربری بسیار محدودتر، گوگل بهتر میتونه سئو رو بررسی کنه. همینطور شناخت بهتری هم از مخاطب داره. پس تقریبا غیر ممکنه به پای گوگل برسه
5- من موبایلی ندیدم که روش یوتیوب (یکی از مصادیق شبکه های خارجی غیر مجاز) به صورت پیش فرض نصب نباشه. موبایل های ایرانی هم که فعلا اصلا ارزش خرید ندارند. از اونجایی هم که شرکت های مختلف اجازه فروش موبایل به ایران رو ندارند، واردکنندگان با روش های سخت و پیچیده نیاز مردم رو بر طرف می کنند. پس نمیتونیم از اونها بخواهیم که فلان نرم افزار روی گوشی نباشه یا فلان نرم افزار باید حتما باشه. حالا شما می خواهید به این دلیل قیمت موبایل ها رو تا 35 درصد افزایش بدید. که فقط مردم بدبخت باید تاوانش رو پس بدن
6- سرعت اینترنت ثابت در ایران بسیار پایینه و در رتبه 133 دنیا قرار داره. پس جایی نمی مونه که بخواهیم پهنای بایند بعضی از پلتفرم هارو کاهش بدیم
7- شما می خواهید باحذف رقبا از کسب و کارها حمایت کنید؟ ایران خودرو درس نشد؟ این چه جور حمایت کردنی هست؟

اینها تنها بعضی از اشکالاتی بودند که به «آخرین نسخه اصلاح شده طرح» وارده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اینا که همش بهانه بنی اسرائیلی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
زیر سر دولت روحانی نیست؟ آیا نمیخوان کسی به گندکاریهای این دولت فکر نکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خير
جوان ها باید از شر گناه خلاص بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عالی فحشا و فساد به آخر خواهد رسید
ودوباره شاهد کشوری با ایمان تمام خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باید با فساد مسئولین مبارزه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
مسئولین بنده خدا هیچ اشتباهی نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عاااالی
انشاءالله زودتر عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
من تو یکی از کشرهای اروپایی درس می خوندم گاهی سایت های خبری ایرانی را چک می کردم. یکبار ایمیل بهم دادند بدلیل ورود به سایت های غیرمجاز(!) ایمیل اکادمیکم مسدود میشه!!
همه جا یکسری قوانین هست پس به دروغ تظاهر نکنید محدودیت برای ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
لطف کن بیا کشوری درس خووندی را بگو تا با سند و مدرک ثابت کنیم تو یک دروغگو بیشتر نیستی
India
حامد
۱۸:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اولا اونجا کنترل هست ولی برای افراد زیر سن قانونی بعد مطمئنی از سیستم دانشگاه (فقط برای تحقیق و جستجو) برای دیدن سایت خبری استفاده نکردی چون احتمالا در چنین مواقعی هست که اختار میدن و نه فقط به خاطر ورود به سایت خبری ایرانی بلکه برای استفاده غیر مجاز از سیستم دانشگاه (بجای تحقیق رفتی سایت خبری)
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
برو بابا توام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
روسیه درس میخوندی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اینایی که توکامنتا میگن لطفاهرچه زودترطرح اجرایی بشه اصن میدونن بااجراشدن این طرح چه بلایی سرکل کشورمیاد؟؟یااینکه ازدارودسته های موافقان این طرح هستن تامردموموافق کنن بااین طرح؟؟واقعابا یه مش بی فکرشدیم80میلیون نفر:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بی فکر تویی
که نمیدونی قراره اینترنت ملی راه اندازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مدافع بی سواد اینترنت ملی یعنی چی!
معنی اینترنت چیه!
اونی که تو نمیفهمی و داری ازش دفاع میکنی اینترانته و گرنه اینترنت یعنی شبکه بین المللی نه داخلی بعدشم مگه چی داریم که بخوایم با دنیا قطع رابطه کنیم مشکل فساد مسئولین هست نه چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
تهمت ناروا؟؟
مسئولین بنده خدا که دلسوز مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
يا کلا تو غار زندگی میکنی که نمیدونی تو اینترنت چه تصاویر زشتی به خورد جوونا میدن
یا خودت رو زدی به حماقت
بله گرونی هست من نمیگم که نیست
ولی اینکه شرافت آدم ها از بین بره خیلی بدتره از فقر
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
کسی تصاویر زشت رو به خورد جوان ها نمیده
بخاطر آموزش بد، فرهنگ نادرست و کلی چیز دیگه این جونه که دنبال چنین چیزی می‌ره
پس بهتره اول خودمون رو درست کنیم بعد به فکر اینترنت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
انسان است و ممکن است وسوسه شود
انسان ممکن الخطاست
وقتی که فضای مجازی خارجی
دیگه نمیتونه اصلا سراغ چنین زشتی هایی بره
در اینترنت ملی هم که فقط اخبار و فوتبال د تصاویر زیبای طبیعت و مقاله های علمی و اخبار و بازی های کاملا مجاز و سینمایی ها و انیمیشن های کاملا مناسب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
جالب اینجاست مخالفین صیانت از انگلیس و خارج پیام ارسال می‌کنند
از IP ها کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
پس هنوز با فیلترشکن اشنا نشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر شکن برای سایت ایرانی رسمی دولتی؟؟
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ای کیو الان من تو ایرانم اگه فیلتر شکن روشن باشه میزنه کشور خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آقای دکتر
قشنگ خودت خودت رو لو دادی که با فیلتر شکن اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مدافعین این طرح در این حد بی اطلاع و کم بهره از اطلاعات فناوری اطلاعاتند! نمیدونه از داخل با وی پی ان و... تغییر آی پی داده میشه! بعد میگه همه خارج نشینن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 17:44
اگه چندین تا تب باز کرده باشی و بخوای وسطش یه سایت خبری رو هم ببینی، نمیای برای اون یدونه فیلتر شکنتو خاموش کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
يا اينکه بخوای آمار لایک های مخالفین رو بالا ببری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اخه کی از خارج میاد این سایتو چک کنه بدون همه از ایرانن و با فیلتر شکن اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هر کی خوند بیاد خلاصشو تو یه کلمه توضیح بده
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فیلترینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ندونی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
طهورا
۱۴:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت بسیار طرح خوبی است ومنافع زیادی خواهد داشت. ان شاء الله که این طرح اجراشود. این طرح محدودیت نیست، بلکه مصونیت است. امروزه فضای مجازی ولنگار است وباید اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
وای جی سی شرفت رو به چی فروختی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شرف چی؟؟
فروختن چی؟؟
YJC یک رسانه مستقل داخلی است که چندین ناظر روی آن نظارت می‌کنند
از سوی دیگر نیازی به این تهمت ها و افترا ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
امیدوارم yjc باز هم حقیقت رو بنویسه و دروغها و سوءبرداشتها رو مشخص کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مشکع مشکل ناظر ها هستند که طرفدار یک طرف هستند.
یعنی تایید خواد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آیا اینکه استادهای دانشگاه، منو مجبور کردند چند میلیون بدم تبلت بخرم به خاطر تلگرام و واتساپ بی مصرف، این زورگویی نیست. آیا اینکه همکلاسی های من منو مسخره کردند و بهم گفتند غارنشین، آیا این نیاز به صیانت نداره؟ من با اون پولی که دادم تبلت می تونستم یه کار ساده راه بندازم یا حداقل یه مهارت یاد بگیرم.
ما صیانت می خواهیم
درود بر صیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر صیانت

انشاءالله سریعتر اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خب چرا تبلت خریدی؟
با یه موبایل دو سه میلیونی هم میشه تلگرام و واتساپ نصب کرد
Iran (Islamic Republic of)
نهال
۲۱:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اگر نخواهیم کسی از حقوق ما صیانت کند چه کنیم ما مهجور و عقب افتاده نیستیم که قیم بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مثل اینکه نخوای کسی برات واکسن تولید کنه!
همین قدر بی منطق!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
من که بیشتر عمرم در درس و دانشگاه و... بوده نیازی ندارم به این قیم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
دقیقه ۱۴:۱۹ شما الان تو اینترنت چیکار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه منو مجبوووووووووررررررررر کرد تلگرام و واتساپ نصب کنم.
لطفاً طرح صیانت رو اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
انشاءالله به زودی اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
از اینترنت متنففففففففففففررررررررررررررررم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خب برنامه شاد نصب میکردی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو بخاطر دانشگاه میگی و اینجوری میکنی؟
جواب من به تو و امثال تو
کشورم منو مجبور کرد که پیام رسان داخلی نصب کنم .
لطفا یه طرح صیانت از امثال شما ایجاد کنید تا ما از دست افرادی مثل شما راحت بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مدرسه هم منو مجبور کرد برای دخترم واتساپ نصب کنم وگرنه من توی کسب و کار خودم و ارتباط با مشتریهام از سروش استفاده میکردم وراضی هستم و از مشتری هام هم خواسته بودم سروش نصب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فقط دانشگاه که نیست مدرسه هم بیچاره نکرد ما رو
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۲:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش مسئولین محترم از اون بالا تا پایین اول اکانت خودشون توی شبکه‌ی فیلتر شده‌ی توییتر رو حذف کنن و بعد برای بقیه‌ی شبکه‌های اجتماعی اظهار نظر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
لعنت به منافقین فاسد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باز شروع شد ، هر کی با ما نیست و این طرح رو قبول نداره منافقه!
عزیز من کی میخواین قبول کنید مردم منافق نیستن شاید شما دارید راه رو اشتباه میرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شاید شما بنده شیطان شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کاملا درسته یا باید صیانت رو قبول کنی و شر فساد فضای مجازی کنده باشه
و یا باید یه فاسد باشی و بنده شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یک سوال دارم ، طبق این طرح خوب پهنای اینترنت خارجی به مرور زمان محدود میشه ، پس تکلیف بازی های اینترنتی چی میشه؟ آقایان عزیز مجلس همه مثل شما هفتاد ، هشتاد سالشون نیست ما جوانان هجده ،‌هفده ساله هم دلم داریم، بازی های رایانه ای و موبایلی کشور خودمون نسبت به خارجی ها خیلی ضعیفه و چرا من نباید بتونم بازی کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خُب همین بازی ها باعث شده که عمر نسل جوان الکی هدر بره و هیچ مهارتی نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عمر نسل جوان قبل از بازی از بین رفته بود
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
از جوابی که این دوستان دادن کاملا میشه فهمید چقدر اطلاعات در رابطه با بازی های کامپیوتری دارن!
عزیز من بازی کامپیوتری یه شغله ،البته نه برای همه ولی یه تعداد از افراد به صورت حرفه ای مشغول انجام اون هستن و دارن کسب درآمد میکنن.
این طرح بازی های آنلاین رو رسما نابود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
توجه داشته باشید که پهنای باند خارجی کم نمیشه بلکه دولت موظف میشه با ایجاد پهنای باند جدید به داخلیها پهنای باند بیشتری بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نگران نباش برای بازی مشکلی پیش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آقا شما اگه واقعا راست می گین وبه فکر مردم وجوانان هستین از فضای واقعی جامعه صیانت بکنید نه فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باید کم کم قشنگ مشکلات رو حل کرد
نمیشه یک دفعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعا هم یک لحظه ای که نمیشه حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه هرکس به مسولیت خودش درست عمل بکنه همه چی بهتر میشه.
مهندس
دکتر
خیاط
مغازه دار
کارخانه دار
و.. دولت و مجلس و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر
فضای آلوده اینترنت هم حذف میشه
لطفا راهی پیدا کنید که فرکانس ماهواره ها هم قطع بشه و این کانال های من و تو و هزار کوفت و زهر مار دیگه هم کلا جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شما هر چیزی رو که فکر میکنی خوب نیست نگاه نکن و استفاده نکن . حق نداری برای دیگران تصمیم بگیری . بقیه خودشون عقل و شعور دارن که چی خوبه و چی بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چیزی که مثل روز مشخص عامل تباهی جوانانه باید سریعا حذف بشه
انشاءالله تمام این زشتی ها حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تباه تویی که بلد نیستی از اینترنت چه جوری استفاده خوب کنی .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یه نظری دارم برای شما ، اگه تو خونه ای و از مودم adsl و vdsl یا غیره استفاده میکنی مودمت رو خاموش کن و اگه با موبایل وصل هستی اینترنت موبایلت رو قطع کن . اونوقت از محیط اینترنت میری بیرون و نه تنها خودت راحت میشی بلکه یه ملت رو هم افکار آلوده خودت راحت میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تونستین حذف کنین بمیریم هم نمیاییم پیام رسان داخلی
Germany
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شما در جایگاهی نیستی برای کسی عامل تباهی مشخص کنی مردم قیم لازم ندازن فکر کردن ما رعیتیم.
یاد بگیرید از چیزی که خوشتون نمیاد راحت از کنارش بگذزین واسه دیگران تعیین تکلیف نکتید اینقدر سخته؟
منظورم فقط اینترنت نیست کلی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تپس تو چرا با طرح صیانت مخالفت میکنی؟؟
پس با عملکرد ایران کاری نداشته باش
برو به وضع کشور خودت برس
Germany
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
من کشورمو دوس دارم به خاطر کارم و محدودیتی که شما به وجود آوردین دارم از فیلترشکن استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آره دیگه با فیلتر شکن میای که چند تا کامنت منفی بذاری و امار دیسلایک ها رو ببری بالا
و آمار منافقین رو هم بالا بکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 18.00
امان از تجربه.
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۲۱:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما میدونیم چی خوبه چی بده ناشناس ۱۲:۱۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
رانت جدید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
به نام خداوند جان و خرد ،
سلام ،

طرح حلال سؤالات است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اول مردم رو به رفاه برسونید بعد صیانت کنید اب برق گاز گرانی بی کاری دزدی وهزارتا دیگه مشکل هست تا اونها درست نشه صیانت فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما که آب و برق و گاز داریم الحمدالله
صیانت هم حله پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 12:13
آب و برق بقیه در فضای واقعی مهم تره تا صیانت از تو در فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر صیانت
Iran (Islamic Republic of)
نهال
۲۱:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فضای مجازی عين غده سرطان و آشغاله باید سریعا حذف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شمایی که میگی سرطان و اشغال احتمالا توی غاز زندگی میکنی کل زندگی دنیا داره سر همین اینترنت میچرخه یک مقدار اطلاعاتت رو ببر بالا بد حرف بزن کل دنیا سر این چیزا پیشرفت کردن بد شما میگی سرطان یک مقار عقیده و فکراتون رو تغییر بدید خواهشا فقط برای مملکت ما مشکل داره درست استفاده کنی هیچ مشکلی نداره مشکل از خود شماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بنده اتفاقا در یک آپارتمان مجهز زندگی میکنم
اما از فضازی مجازی متنفرم
عامل گناه و فحشا در جهانه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
جناب متنفر لطفا اینترنت خودت رو قطع کن !
چرا اینجایی ؟
مگه نمیگی متنفری؟
اگه رو گوشیت اینستا، تلگرام یا غیره رو هم داری سریع حذف کن!
اینجوری هم خودت راحت میشی هم یه ملت از دست تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت منشا فساده چه بخوای چه نخوای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر صیانت
مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو الان برای اکثریت جمعیت ایران آرزوی مرگ کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو الان داری برای طرح الهی صیانت آرزوی مرگ میکنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر صیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اکثریت منافق هستن تو و مجلس بیست درصدی مردم هستید ؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 12:29
اکثریت مردم ایران منافق هستند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 15:07
اکثریت ایران با این طرح مخالفند(میتونید از رو لایک و دیسلایک اینو بفهمید)
خب ایشون دارن به همه این افراد میگن منافق. خط آخرش هم که معلومه دیگه من توضیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
دیسلایک ها که مشخصه از 4 تا منافق که مدام فیلتر شکن می‌زنند
و با IP های متفاوت دیسلایک میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کسی که درست زندگی کند از اینترنت نمیترسه مثل کشورهای دیگر بجز چین و کره شمالی چون ترس دارن در اینترنت از خلافها و جنایاتشان پرده برداری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یه اسم زیبا برا فیلترینگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام و درود لطفا کامنت هایی که مخالف طرح صیانت هستند رو تایید نکنید باتشکر
Armenia
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو دیگه از حد گذروندی !چکاره مملکتی برای این همه ادم تصمیم می گیری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خب شما چیکاره ای که میخوای با صیانت مخالفت کنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نورالله حسینی
۱۱:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یکسره ببندید بده اینترنت رو فقط فرا نماینده ها سیاسیون بزارید باشه تا توی مجلس توییت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مگه الان غیر از اینه!
Iran (Islamic Republic of)
نورالله حسینی
۱۱:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یکسره ببندید بده اینترنت رو فقط فرا نماینده ها سیاسیون بزارید باشه تا توی مجلس توییت کنن
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر کردن اینستاگرام کاملا درست اما بستن همه سایت ها گوگول یا سایت های جهانی کار اشتباهیه اصلا منطقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعا نمی فهمم چرا بهش میگن صیانت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یه اپلکیشن شاد هنوز درست و حسابی نتونست خوب ارائه دادند توش مونده اونوقت میخاد اینترنت ملی کانال همانند ...اینستا .تلگرام ...داخلی جایگزین کن ....همین شاد درست کنید کلی بی سواد واسه یک دهه دیگه میخاید تحویل جامعه بدین ....صیانت واقعی دریابین
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بنویسید صیانت بخوانید محدودیت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آیا محدودیت بده؟؟
ما نباید وارد محدوده دشمن بشیم
چون که دشمن داره روزی هزار تا تهاجم فرهنگی انجام میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 12:39
لطفا شما هیچ وقت سوار ماشین نشید
چون هر روز کلی آدم تو تصادفات میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تصادف وقتی شکل میگیره
که کنترل ماشین از دست خارج بشه و راننده هم ناشی باشه
که متاسفانه کنترل اینترنت هم از دست خارج شده.
و خیلی از مردم هم جنبه ندارن.
باید سریعا حذف بشه
و اینترنت ملی جایگزین بشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تصادف وقتی شکل میگیره که راننده اشتباه کنه نه اینکه کنترل ماشین از دست خارج بشه. (ماشین معمولا کنترلش اتوماتیک از دست راننده خارج نمیشه ، جز در مواقع نادر)
کسی مشکلی با کنترل اینترنت نداره.
مشکل همه مسدود سازیه!
اینترنت ملی دیگه چی ؟ به اون میگن اینترانت نه اینترنت چون از نظر مفهومی اینترنت یه شبکه جهانیه و با کلمه ملی سنخیت نداره ولی اینترانت یه شبکه داخلی .
شمایی که خیلی طرفدار این طرح هستید ، اصرار کنید این طرح رو به عنوان یه سرویس جدا شرکت های ارائه دهنده اینترنت به مردم بدن و هر کسی خواست از اون استفاده کنه، گرچه مطمئن هستم حتی خود شما هم نمیرید و از اون استفاده نمیکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
جملات کفر آمیز و شرک در این فضا خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
واااا جلل الخالق اینترنت ملی دیگه چه مدلیشه همین مونده انترنت ملی هم بیاد...خخخخححح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
گناه و الودگی فضای مجازی بیداد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
هیچ
۱۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اینجا هم جالبه فقط نظرای موافق ثبت میشه و اما با مخالفا، به روش صیانت برخورد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت ازکاربران نگوئید بگوئید طررررررح دیکتاتوری وخفقان کاربران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هرچی که به صلاح باشه واجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این طرح کلا شیش برگه. آیا آنرا خوانده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هرچه قدر هم که اینترنت رو با کلمات قشنگ وصف کنی باطنش هیچ فرقی نمیکنه. آخرش هم همون زشتی و کفره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اگر نفره و زشت است تو اینجا چکار داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چون اینجا رسانه ملی است
و زشتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 13:39
همون طور که رسانه ملی زشتی نداره، خیلی چیزهای دیگه هم زشتی نداره
اما چون تو اونارو نمیدونی، فکر میکنی همه چی باید بسته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کلا ایران ومردم ایران ازحقوق بشر وشهروندی محروم هستند خفقان محض میخواهند اجرا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
برای اینکه فساد در جامعه ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 12:26
فساد هیچ ربطی به اینستا و . . . نداره. اگه آموزش در کار نباشه با دود هم میشه فساد رو انتقال داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا خير و برکت ببخشه به تایید کنندگان طرح صیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر طرح صیانت از فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
مسولین که خیلی به فکر مردم هستند باید ما را از گرانی خوراکی و مسکن و درمان صیانت کنند البته که مردم باسواد و فهمیده هستند بچه نیستند که . بدبختی بی کاری جوانان و گرانی بی حد و مرز خوراکی که حق هر موجود زندهایی هست گرانی وسایل منزل و ماشین و مجرد ماندن جوانان مردم را از این بلاها و بدبختی ها صیانت کنید ما در محیط زندگی هم می تونیم خلاف کار قدرتمندی باشیم وهم خیر و کار آفرین قدرتمند هر کسی خودش انتخاب می‌کنه بد باشه یا خوب حالا شما بخاطر قسمت‌های مضر این همه دانش و صنعت هنر پیشرفت در امور متفاوت زندگی ندید میگیرید شما میگید مسدود نمی کنیم ولی اینترنت جهانی پهنای باند پایین میاریم و سرعتش کم میشه خوب با مسدود سازی چه فرقی داره جوانان بسیار برازنده تحصیل کرده و نابغه داریم تصمیمات این چنینی باید با نسل جوان گرفته شود اشتراک گذاری علوم در جهان باعث پیشرفت کشورها شده اینترنت جهانی نعمتی بی انتها هست کاری کنید که قسمت‌های علوم و آگاهی و دانش سرعتش بالا بره بزارید خود مردم تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو جایی زندگی میکنیم که توی سایت هم نظر میدیم نظرمون و اعتراضمون نشون داده نمیشه چه برسه به بقیه چیزها کلا مردم توی این مملکت حق هیچ کاری رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو رو خدا این فحشا رو تمومش کنید
فضای مجازی بزرگ ترین عامل گناه و فساده
کجا در طول تاریخ شیطان قدرت داشته این طور گناه رو پخش کنه؟؟
یک نفر می‌رفته یه غلطی میکرده هیچ کسی خبر نداشته
نه الانی که یک عمل زشتی در فضای مجازی پخش میشه 10 میلیون نفر میبینن.!!!!
واسه همینه که کل مردم آخر الزمان با غضب الهی به ته جهنم میرن.
تو رو خدا فیلترش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یه پیش نویس چرت بده
بعدش یه ذره اصلاحش کن .
از این به بعد هرکی هرچی گفت میشه ایراد به نسخه قبلی
جمع کنید این مسخره بازی هارو. این همه کارشناسان، مردم، وزیر ارتباطات، صاحب کسب و کارها، حتی بعضی از نماینده ها دارن از این طرح ایراد میگیرن. اینا هیچ کدوم نمی فهمن نسخه جدید اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یعنی قشنگ معلومه دارید ماست مالی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ارتا
۱۱:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
داشتم صفحه خبری ترکیه میخوندم اونها ایرانیها رو مسخره میکردن و میگفتن کارمون بجایی رسیده دهمین اقتصاد بزرگ جهان برای خاموش کردن آتش از ایران تحریم شده بیچاره هواپیما آتش خاموش کن میاره ، اونها ایران و ایرانیها رو مردم بیچاره میشناسن ، شما با اقتصاد و زندگی مردم چه کردین حالا هم دارید اینترنت محدود میکنید تا راحت تر کنترل کنید کسی به کارهاتون اعترض نکنه خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
افتخار هم داره
که جلو گناه و فساد و فحشا گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باشه خججالت میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فضای مجازی شده محل فحشا و تمسخر مقدسات
جمعش کنید
Armenia
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
الان شما اینجا دقیقا چکار می کنید؟!نیا اینترنت کامنت بذار چون منشا فساده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شما رو به قرآن جلو این فحشا و فضای آلوده رو بگیرید
من جوان 18 به ولله خودم رو به سختی دارم کنترل میکنم که تو دام شیطان نیفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
منطقا نظرات متخصصان مهمتر از نظرات افراد عادی است
پس چون مجلس همه افراد عادی هستن و متخصصان حوزه فناوری هم با این طرح رسما مخالفت کردن ، پس این طرح خوب نیست
حالا بیاید الکی خبر بزارید و بازدید سایت رو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت تصویب و اجرا بشه جلوی بی بند و باری خانواده ها گرفته میشه و آمار طلاق کم میشه و آمار ازدواج بالا میره و مشکل بیکاری حل خواهد شد و کرونا هم ریشه کن خواهد شد.
Finland
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اخه در عصر حاظر میشه بدون اینترنت زندگی کرد؟ نحوه استفاده خیلی مهمه میشه از اینترنت کلی اطلاعات مفید دریافت کرد من خودم از سرچ کردن در گوگل و حتی یوتویوب که واقعا فیلمهای علمی بسیاری در آن آپلود شده که متاسفانه فیلتر هم هست مجبورم با فیلتر شکن وارد بشم من خیلی اطلاعات درباره طبیعت و کره زمین و علم نجوم برداشت کردم قبل از اینکه گوگل و یوتویوب و اینترنت باشه باور کنید هیچی نمیدونستم واقعا گوگل و یوتویوب محشره اجازه بدین کسانی که دنبال کنجکاوی و اطلاعات علمی هستن از اینترنت محروم نشن حداقل وقتی عمرمون به پایان رسید نادان از دنیا نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
آره که میشه
اینترنت شده سیاه و پر از زشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
من بدون اینترنت زندگی می کردم و خیلی هم خوشحال بودم. اما دانشگاه به بهانه کرونا منو مجبور کرد تلگرام و واتساپ نصب کنم. الانم یکساله که هیچ جزوه و مطلبی توی کانال ها نمی گذارند. فقط الکی باعث شد پول ما هدر بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
۱۲:۵۲ تو خودت به یک روانپزشک حتما معرفی کن اینترنت ایران کلا فیلتر هست شما بدون فیلترشکن وارد اینترنت شو تو که کنترل نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
با اومدن اینترنت استارلینک رویای خیلی از کشور ها از جمله کشور ما برای ایجاد اینترنت ملی به تاریخ میپیونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ماهی 99 دلار هزینه داره
هیچ کی نمیتونه بخره
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
از اینستا و تلگرام و واتساپ متنفررررررمممممم
Iran (Islamic Republic of)
Nilu
۱۵:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو بلد نیستی درس استفاده کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
از اینترنت متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
پس چرا داری اینجا کامنت میزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
پس چرا اومدی اینجا نظر تو مینویسی . برو بشین جلوی تلوزیون . اینترنتت رو هم قطع کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
Yjc چون رسانه داخليه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت = کنترل فضای آلوده اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
لطفا طرح صیانت رو اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما صیانت می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت خیلی هم طرح خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
امیدوارم طرح صیانت اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت باعث میشه به جای تلف کردن عمرمون توی اینترنت، بریم یه کار و مهارتی یاد بگیریم. شاید حتی بتونیم شغل و درآمدی پیدا کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا اینترنت باعث میشه مهارت جدید بیاموزیم و شغل خوب پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت ملی سریعا راه اندازی میشه
اگر شغل و نون شما حلال باشه هیچ مشکلی نیست
Armenia
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خیلیها دارن از همین اینترنت با زحمت پول به دست میارن شمام فکرت رو جمع کن جای رفتن دنبال سایتهای دیگه از همین اینترنت پول دربیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
#فقط اینترنت استار لینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ارازل و اوباش وحشی و دزدان دارند در کشور آزادانه می چرخند
افراد بی ماسک در اماکن عمومی سلامت را به خطر میاندازند و مردم میمیرند

شما دنبال فضای مجازی هستید؟
اول دنبال حفظ امنیت در فضای فیزیکی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خب عامل این ارازل و اوباش ها فصای مجازیه دیگه
اگر فیلتر بشه تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
جالبه که در باشگاه خبرنگاران همه موافقن در جاهای دیگر که میریم همه مخالف. این نظرات رو خود باشگاه مینویسه؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نه، اشتباه می کنی،
خیلی ها با صیانت موافقند.
باشگاه جون، نصف پیام های منو حذف کردی که!
از صبح تا حالا صد تا کامنت گذاشتم، کلاً ۱۰ تاشو درج کردی.
نکنه مخالف طرح صیانتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه جون اینا این حرفا رو میزنند که نظرات موافقان صیانت رو درج نکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
شاید :)
مثلا من خودم یادم میاد که یه کامنتی گذاشته بودم که به باب مزاجشون خوش نیومد در قالب یه فرد ناشناس ایرانی یه جواب کوبنده بهم دادند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نه بابا کدوم همه موافقا
یه بیکار نشسته پشت سر هم کامنت میده
به ذهنشم خطور نمیکنه که وقتی ده نفر میگن خوبه، باید حداقل همون ده نفر لایکش کنن
اما اینجا چی شده؟ یه نفر لایک کرده و ده نفر دیسلایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
هه پ ن پ کی مینویسه به نظرت ملت 100 درصد مخالفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خوب اینترنت ملی همینه دیگه خودشون خبر میزارن و خودشان نظر میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نخیر به ولله منی که موافق صیانت هستم. از باشگاه خبرنگارا نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
وجود قانون برای فضای مجازی ضروری است .اما این قانون مجلس فضای مجازی را امنیتی میکند و ان را به دست نیرو های امنیتی می اندازد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
این طرح زندان ماست
نقض قانونی حقوق بشر است
و مخالف قول هایی است که در ابتدای انقلاب به مردم عزیزمان دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر طرح صیانت
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۲۱:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
درود بر تو کاربر ۰۹:۵۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
امیدوارم این طرح اجرا بشه و درست هم اجرا بشه
چون همین الانش هم خیلی سایت های بد فیلتر هستند
اما چه فایده وقتی به راحتی میشه واردشون شد.
باید جوری فیلتر بشن که به هیچ طریق دیگه باز نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه ده دفعه پیام بدی کسی نمیگه ده نفری :/
Armenia
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تو چرا با وی پی ان میری داخل سایت که ببینی بده!؟خب نرو،قشنگ بشین گوشی رو بذار کنار کتابتو بخون
۱۲
آخرین اخبار