به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراهها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عصر امروز در مراسم بهرهبرداری از بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی در شرق اصفهان، گفت: این آزاد راه به عنوان پدیده ارتباطی شمال به جنوب کشور است. از بزرگترین آزادراه، از اصفهان به شیراز است به طول ۲۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اتمام است.
وی افزود: امیدواریم در چند ماه آینده این اتفاق بزرگ بین دو استان مهم و پر جمعیت فارس و اصفهان بیفتد که عملا ارتباط را با جنوب کشور بسیار راحت خواهد کرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخش ارتباطی شمال کشور چند سال پیش انجام شد، گفت: این آزاد راه به عنوان حلقه ارتباطی میتواند ترافیک اصفهان را از ترافیک عبوری تفکیک کند و این آزادراه در حال ساخت است.
وی ادامه داد: به صورت مرحلهای این آزادراه به بهرهبرداری رسید تا متناسب با آماده شدن بخشهای مختلف، مردم بتوانند از آن استفاده کنند، بخش اول آن به مسافت ۵۵ کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید که در زمره زیباترین آزادراهها به شمار میرود.
بهرامی تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر باقیمانده با روند خوبی در حال تکمیل است و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد در اینصورت این آزاد راه مهم که ۹۳ کیلومتر است با هدفی کاهش حداقل زمان بندی ساعتی در محدوده شهر اصفهان به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به نحوه سرمایهگذاری این پروژه، اظهار داشت: سرمایهگذاری این بخش آزادراه با صندوق بازنشستگی کشوری بوده و ۷۰ درصد را به عهده گرفتند با وجود تورم و هزینههای بالایی که به آنها وارد شد کار را ادامه دادند.
وی افزود: اتفاقات بزرگی در بخش آزادراهها در چند سال اخیر به ویژه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ افتاده است. ۶۲۲ کیلومتر آزادراه در برنامه ما بود که سال گذشته ۲۲۱ کیلومتر آن به بهره برداری رسید، امسال هم ۷۶ کیلومتر انجام میشود و ۳۰۰ کیلومتر باقی مانده به طور میانگین بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
بهرامی ادامه داد: بعد از انقلاب متوسط ساخت آزادراه ۵۵ کیلومتر بوده ۱۰ سال اول که ساخت نداشتیم بعد از آن میانگین حدود ۸۰ کیلومتر در سال ساخت داریم و برای رسیدن به ۶۰۰ کیلومتر در عرض ۲ سال پروژه بسیار بزرگ به عنوان شاهراههای اقتصادی و حمل و نقلی کشور کارهای بسیاری باوجود تورم و مشکلات اقتصادی در این زمینه انجام شد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به افتتاح ۲۲ کیلومتر آزادراه شمال در سال ۹۰، گفت: از سال ۹۰ تاکنون یک تصادف منجر به مرگ در آنجا رخ نداده است، آزادراهی که ترافیک بالایی دارد و این تاثیر آزادراه در ایمنی و حفظ جان مردم است.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه این آزادراه نزدیک به دو دهه معطل مانده بود، اظهار داشت: با پیگیری استاندار و صندوق بازنشستگی کشور آزادراه شهید حجازی به نتیجه رسید که کار بزرگی بود و بخش سوم هم با مشارکت دستگاهها به اتمام خواهد رسید.
علیرضا صلواتی افزود: امیدواریم آزادراه اصفهان -شیراز هم افتتاح شود چرا که تاثیر به سزایی در ترافیک و صرفه جویی در زمان دارد با این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر مسیر اصفهان به شیراز کوتاهتر میشود از ۴۸۰ کیلومتر به ۳۵۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند.
انتهای پیام/ص