در این مقاله قصد داریم شما را با کف کاذب آشنا کنیم و درباره کاربرد این محصول شگفت انگیز با شما سخن بگوییم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید تا به حال نام کف کاذب را شنیده باشید اما ندانید که این محصول چیست و چه کاربردی دارد.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب یک سیستم اجرایی پر کاربرد وجالب در دنیای معماری داخلی ساختمان است. این محصول سازه‌ای است که بر روی زمین نصب می شود و سبب مرتفع شدن کف محیط می‌شود. با نصب این سازه فضای خالی برای عبور انواع تاسیسات (کابل ها و سیم‌های برق، لوله‌های آب و …) را در اختیار ما قرار می‌دهد.

اجزاء تشکیل دهنده کف کاذب چیست؟

در واقع کف کاذب متشکل از سه جزء پانل رویی، پایه ها و استرینگر است:

– پانل ها:

پانل ها بخش رویی کفپوش های کاذب را تشکیل می دهند. بطور واضح تر از کنار هم قرار گرفتن پانل ها کف جدید محیط ما بوجود می آید. در واقع تنوع در انواع کف کاذب به علت تنوع در جنس پانل ها است.

کف کاذب چیست و چه کاربردی دارد؟

– پایه ها:

پایه های کفپوش کاذب بخش قابل توجه این سازه هستند. از آنجایی که پایه ها وظیفه ی نگهداری و انتقال فشار را بر عهده دارند، لذا باید ازز جنس و مقاومت کافی برخوردار باشند.

– استرینگر:

بخش دیگر متعلقات کف کاذب آلومینیومی استرینگر است که از ورق گالوانیزه ساخته می شود. استرینگر ها تثبیت کننده پایه ها در قسمت فوقانی هستند.

انواع کف کاذب

با توجه به جنس رویی پانل ها، کفپوش های کاذب دارای انواع محتلفی هستند. از جمله ی این دسته بندی می توان به نوع سرامیکی، فولادی، آلومینیومی، آنتی استاتیک و ... اشاره نمود.

همانطور که گفتیم انواع مختلف این محصول، از کف کاذب آلومینیومی فولادی، شیشه‌ای، سرامیکی گرفته تا نوع چوبی و سنگی آن در محل های مخصوص به خود مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد از انواع کفپوش های کاذبی هستند که بسیار استفاده می‌شوند و محبوبیت خاصی در بین مردم دارند. اما ناگفته نماند پر کاربرد ترین و محبوب ترین کف کاذب در کشورمان نوع فولادی و آلومینیومی آن است.

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی ، به دلیل نشست آزاد پانل ها بر روی زیرسازی و قفل نشدن آنها ، قابلیت دسترسی بسیار سریع به زیر کف را برای کاربر مهیا می سازد.  مخصوص اتاق های سرور ، دیتاسنتر ، اتاق های کنترل ، سالنهای صنعتی و … است. طراحی، ساخت و تولید کلیه قطعات این سیستم کف کاذب توسط شرکت آرمان عمران هوشمند انجام گرفته و از بهترین مواد اولیه 100% داخلی و نیروی کار ایرانی در تولید آن استفاده می گردد.

کف کاذب چیست و چه کاربردی دارد؟

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی خود دارای انواع مختلفی میباشد اما محصول ما کف کاذب فولادی توپر است و از دو ورق فولادی فرم داده شده تشکیل شده است که با استفاده از جوش نقطه ای به یکدیگر متصل شده و فاصله ما بین با استفاده از نوع خاصی از بتن پر میشود. نوع دیگر آن با هیچگونه ماده ای پر نمیشود و اصطلاحا به آن فولادی تو خالی گفته می شود که معایب بسیاری دارد از جمله مهمترین آن که تحمل بار متمرکز و غیر متمرکز است.

کف کاذب آنتی استاتیک

از آنجایی که جنس پنل ها بر نوع آن مستقیما تاثیر گذار است، لازم به توضیح بیشتر در مورد تک تک کفپوش ها نیست. شاید تنها نوعی که نیاز به توضیح بیشتر دارد نوع آنتی استاتیک آن است. کف کاذب آنتی استاتیک دارای خاصیت ضد الکتریسیته و به اصطلاح ضد برق است تا الکتریسیته ساکن یا برق ناشی از سیم لخت را به سیم ارت منتقل نماید تا خطر خرابی یا برق گرفتگی کاهش پیدا نماید.

کفپوش های کاذب چه کاربردی دارند؟

کف کاذب کاربرد مختلفی دارد. از جمله کاربرد های کفپوش کاذب می توان به استفاده بعنوان کف در اتاق های استودیو، ساختمان و ادارات، مجتمع های تجاری و اتاق های سرور و... اشاره نمود.

مزایا استفاده از کفپوش های کاذب

  • کاهش بار مرده ساختمان و وزن سازه
  • امکان جابجایی، تغییر و یا اصلاح تاسیسات نظیر سیم ها و لوله ها
  • سهولت تعمیر لوله ها
  • سهولت دسترسی به تاسیسات ( از طریق بلند کردن پانل ها)
  • امکان شست و شوی و گردگیری آسان
  • کاهش هزینه ی لوله کشی های روکار بعلت عدم نیاز به لوله کشی عرضی
  • کاهش میزان سیم ها و کابل ها ( عدم نیاز به عبور از گوشه ها )

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، کف کاذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار