عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسائل تکنیکی و بودجه‌ای باعث شده گاز فلر جمع آوری نشود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسائل تکنیکی و بودجه‌ای باعث شده سال‌ها به جمع آوری گاز فلر پرداخته نشود. نه می‌توانم بگویم کوتاهی در جمع آوری گاز فلر رخ داده و نه می‌توانم بگویم این اتفاق حتماً باید رخ می‌داد.

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سوزانده شدن گاز فلر در صنایع نفتی کشور و ایجاد مشکل در سلامت مردم گفت: مسائل تکنیکی و بودجه‌ای باعث شده سال‌ها به جمع آوری این گازها پرداخته نشود. نه می‌توانم بگویم کوتاهی در جمع آوری گاز فلر رخ داده و نه می‌توانم بگویم این اتفاق حتماً باید رخ می‌داد؛ چراکه دلایل کارشناسی آن لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری مؤلفه بسیار مهمی در این باره به شمار می‌رود و وزارت نفت هم در چند سال گذشته به دلیل تحریم‌ها نتوانسته نفت بفروشد و توان سرمایه گذاری برای جمع آوری گاز فلر کاهش یافته است. با وجود تحریم‌ها، سهم ۱۴ و نیم درصدی وزارت نفت از فروش نفت برای اداره کردن خود نیز کاهش یافته و این مسئله طبیعتاً بر روی حوزه‌های دیگر اثرگذار است. 


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: نباید همیشه منتقد بود و باید دید چقدر سرمایه داریم و چه کارهایی می‌توان با سرمایه موجود انجام داد. شاید با میزان سرمایه فعلی صیانت از چاه‌ها و حفظ روند تولید کفایت کند. البته شرایطی هم لازم است که دولت در زمینه جمع آوری گاز فلر تصدی‌گری کند و بخش خصوصی به این مسئله وارد شود. اگرچه بخش خصوصی هم امتیازات ویژه‌ای می‌خواهد که جمع آوری گازها برایش به صرفه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار