نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، برجام را توافقی غیر قابل جایگزین خواند و اعلام کرد که باید این توافق به شکل اولیه خود احیا شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وستی، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین معتقد است توافق هسته‌ای ایران جایگزینی ندارد و باید به همان شکل اولیه خود احیا شود.

میخائیل اولیانوف در مصاحبه با روزنامه روسی زبان «ایزوستیا» دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران را امری غیرممکن دانست و تاکید کرد: برجام تنها می‌تواند به شکل اولیه خود بازگردد، توافق جدید با ایران غیرممکن است.

دیپلمات ارشد روسیه، که در مذاکرات وین حضور دائم داشته، با نامشخص خواندن زمان دقیق برگزاری دور هفتم مذاکرات وین گفت: این مذاکرات بعد از مراسم تحلیف «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران برگزار خواهد شد.

نماینده روسیه همچنین افزود: دولت جدید در ایران ممکن است موضع خود را درباره برخی موضوعات مورد بحث در مذاکرات در خصوص احیای برجام تعدیل کند. ما نمی‌دانیم چه تغییراتی در رویکرد‌های ایران، با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، ممکن است رخ دهد. اما نمی‌توان این احتمال را کنار گذاشت که دیدگاه طرف ایرانی در خصوص برخی موضوعات مورد بحث در وین تطابق داده می‌شود. البته هنوز چیزی در این رابطه نمی‌دانیم.

اولیانوف، بدون اشاره به بدعهدی طرف آمریکایی در بازگشت به برجام گفت: ایران از تعهدات خود بر اساس برجام بیشتر و بیشتر دور می‌شود. شاید در این مورد حتی رویه غیرمنطقی وجود داشته باشد زیرا اگر در مذاکرات به توافق برسد، همه این انحرافات از توافق اولیه، باید معکوس شود و هرچه بیشتر ایران از تعهدات اولیه دور شود، بر زمان لغو تحریم‌ها تأثیر می‌گذارد.

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار