اسماعیل خان، فرمانده نیروهای مردمی هرات از مردم خواست تا همه برای مقابله با هجمه طالبان به نیروهای مردمی ملحق شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خان که فرماندهی نیرو‌های مقاومت مردمی هرات را برعهده دارد، از باشندگان هرات خواست تا زن و مرد علیه طالبان بسیج شوند.

او امشب در پیامی خطاب به باشندگان هرات گفته است که شهر شما در لحظات دشوار و حساس قرار دارد و دشمنان مردم افغانستان با تلاش مضاعف می‌خواهند که مردم را تحت فشار قرار دهند و به این ترتیب در کمربند‌های شهر مشکلات ایجاد کنند.

اسماعیل خان گفت که در این شرایط مسئولیت زن و مرد هراتی است که به پا بخیزند.

به گفته اسماعیل خان، نیرو‌های امنیتی و مقاومت مردمی از شهر دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند که برای شهر مشکل ایجاد شود، اما ضرورت است که در این شرایط حساس همه در این شهر پنج میلیونی احساس مسوولیت کنند.

اسماعیل خان خاطرنشان کرد که همه کسانی که امکانات و سلاح دارند به پا بخیزند و با نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی یک‌جا شوند.

رهبر نیرو‌های مقاومت مردمی در حوزه غرب کشور افزود که باور دارد، همه کسانی که توانایی دارند در این شرایط از شهر دفاع خواهند کرد و دستان لشکر جور و جهل را از هرات کوتاه می‌کنند.

گروه طالبان روز پنج‌شنبه هفته گذشته به بخش‌هایی از شهر هرات حملات خود را آغاز کرد که با مقاومت نیرو‌های امنیتی و مردمی به رهبری اسماعیل خان مواجه شد.

در جریان درگیری دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد یا یوناما در هرات هدف حمله طالبان قرار گرفت که یک کشته و چهار زخمی از نگهبانان این دفتر بر جای گذاشت. یوناما خواستار وضاحت طالبان در این مورد شده است.

صد‌ها نیروی ویژه امنیتی در چهارمین روز جنگ، به هرات اعزام شدند.

با این حال، گزارش شده است که نبرد‌ها تا نزدیکی مرکز شهر رسیده است. معین ارشد امنیتی وزارت داخله که مدیریت نیرو‌های ویژه را برعهده دارد، از تغییر وضعیت در روز‌های آینده خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.