اعتراض ورزشکار آمریکایی روی سکوی قهرمانی با واکنش متفاوتی از سوی کمیته ملی المپیک این کشور و کمیته بین المللی المپیک مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، راون ساندرز ورزشکار آمریکایی پس از کسب مدال نقره مسابقات پرتاب وزنه در بازی‌های المپیک توکیو روی سکوی قهرمانی به نشانه اعتراض به تبعیض و ناعدالتی دست‌های خود را به شکل علامت ایکس در آورد که این اقدام او واکنش‌هایی را از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC)  و کمیته ملی المپیک آمریکا به دنبال داشت.

مارک آدامز، سخنگوی رئیس کمیته بین المللی المپیک در کنفرانس مطبوعاتی گفت: IOC درباره این اعتراض در حال مذاکره با اتحادیه جهانی دو و میدانی و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده است و به زودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

کمیته بین المللی المپیک هشدار داده است ورزشکارانی که بر روی سکو اعتراض کنند، مجازات خواهند شد.

این در حالی است که کمیته ملی المپیک آمریکا اعلام کرد هیچ مجازاتی برای این ورزشکار در نظر نخواهد گرفت، زیرا اعتراض او مسالمت آمیز بوده و قوانین را نقض نکرده است.

کمیته ملی المپیک آمریکا گفت:"ابراز عقیده صلح آمیز ساندرز در حمایت از عدالت نژادی و اجتماعی که در پایان مراسم رخ داد، محترمانه بود و قوانین ما درباره اعتراضات را نقض نکرده است ".

ساندرز اولین ورزشکاری است که در بازی‌های المپیک توکیو روی سکوی قهرمانی دست به اعتراض زده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار