تبدیل ۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع سیمی برق به کابلی

هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌ های ضعیف برق در کهگیلویه و بویراحمد، کابلی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان گفت: به منظور جلوگیری از برق‌های غیر مجاز و پیشگیری از فرسودگی شبکه‌های برق و افت ولتاژ، هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های فشار ضعیف برق در کهگیلویه و بویراحمد، کابلی می‌شود.

جمال معتمدی زاده با بیان اینکه فرسودگی شبکه‌های برق در مناطق مختلف استان و افت ولتاژ برق نارضایتی‌های مشترکان را به همراه داشته است افزود: برای ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد تعویض شبکه‌های سیمی به کابلی برق در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ۹ هزار کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اضافه کرد: براساس برنامه زمانبندی قرار است تا پایان امسال هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های برق سیمی به کابلی تعویض می‌شود.

معتمدی نژاد گفت: اجرای بخشی از این کار توسط همکاران شرکت برق و بخش دیگری نیز توسط پیمانکاران انجام می‌شود.

او ادامه داد: کاهش سرقت ها، پایین آمدن نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از نوسانات و تامین برق پایدار از مهمترین فواید اجرای طرح تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی برق در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گرمای زودرس و تغییر الگوی مصرف را از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق در این استان دانست.

او افزود: میزان مصرف برق در پیک بار تابستان امسال در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش ۱۰ درصدی از مرز ۴۴۰ مگاوات گذشت.

معتمدی زاده، تامین برق در چنین شرایطی را سخت دانست و از مشترکین برق در این استان خواست تا پایان تابستان جاری، برق مصرفی خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.