معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات اخیر رابرت برک را خطرناک و آن را تلاشی در مقصر جلوه دادن مسکو در تنش‌های دریای سیاه دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آژانس خبری نووستی، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهارات اخیر رابرت برک، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا علیه روسیه را بسیار خطرناک توصیف کرد و آن را نشان دهنده تلاش برای مقصر جلوه دادن روسیه در دامن زدن به درگیری‌ها در دریای سیاه دانست.

گروشکو در مصاحبه با آژانس خبری نووستی گفت: «این اظهارات بسیار خطرناک است و تهدیدی پنهان برای استفاده از زور علیه ما است. این اظهارات به وضوح تلاشی برای انداختن مسئولیت درگیری‌های دریای سیاه به گردن روسیه بجای آمریکا است.»

او در ادامه افزود: «دریای سیاه کجا و آمریکا کجا است؟ افزایش تنش در منطقه به دلیل حضور نظامی آمریکا  در مرز روسیه است.»

این دیپلمات ارشد همچنین گفت که بازگشت به ارتباطات نظامی بین روسیه و کشور‌های ناتو می‌تواند خطر حملات نظامی را کاهش دهد.

روز گذشته (یکشنبه)، رابرت برک، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا  خطاب به روسیه مدعی شد: «می‌توان گفت که آن‌ها (روس‌ها) ما را تحریک می‌کنند که ما اول حمله کنیم. ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم، اما در عین حال من اجازه نمی‌دهم که ابتدا به فرماندهان ضربه وارد شود.»

تنش‌های میان مسکو، کی‌یف و ناتو بالا رفته است. اوایل ماه گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار