معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان سمنان گفت: واحد‌های صنفی متخلف استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۲۳ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان سمنان گفت: به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۲ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفت.

او افزود: در این بازرسی‌ها با همکاری کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه و در قالب بیش از ۵۲۰ گشت مشترک با دستگاه‌های ذیربط انجام و تعداد ۲۳۲۵ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون و طی بازرسی‌های انجام شده ۲۰۸۲ مورد پرونده تخلف گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور، عرضه کالای قاچاق، به ارزش ۳۲۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال ثبت و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

یحیایی اضافه کرد: در این مدت ۱۳۶۵ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار