۱۳۰ هزار راس دام مازاد عشایر استان چهارمحال و بختیاری خرید حمایتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح خرید حمایتی دام عشایر کشور گفت: سهمیه استان برای خرید دام مازاد به صورت حمایتی ۱۳۰ هزار راس دام سبک است.

او افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار راس میش و ۱۰ هزار راس بز است که در راستای حمایت از عشایر و دامداران با اولویت استان‌های درگیر خشکسالی با هماهنگی سازمان امور عشایر و پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


حسین پور به کمبود علوفه و نهاده دامی از جمله جو و بالا بودن قیمت آن اشاره و اضافه کرد: با اجرای طرح خرید حمایتی دام، عشایر دام مازاد خود را به قیمت مصوب بین ۳۲۰ هزار تا ۴۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسانند که طبق کمیته تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایر، پشیبانی امور دام و اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری این قیمت به صورت هفتگی براساس نوع دام تعیین خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در استان، کشتارگاه‌ها میدان نگهداری دام ندارند ادامه داد: کشتار دام باید در استان براساس ظرفیت کشتارگاه‌ها انجام شود.

حسین پور گفت: به منظور ایجاد انگیزه برای ادامه پرورش دام بین دامداران وعشایر و کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده به میزان سه کیلوگرم جو با نرخ مصوب دولتی به دامداران و عشایر نیز تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار