دلشاد بااشاره به بستری روزانه ۷۰ بیمار کرونایی در خراسان شمالی گفت : روزانه هزار تست سرپایی در استان انجام می‌شود که ۵۰ درصد آن مثبت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت : هم اکنون ظرفیت بیمارستان امام حسن کاملا تکمیل شده است و در حال حاضر بیمارستان تامین اجتماعی پذیرش بیماران کرونایی را انجام میدهد.


بیشتر بخوانید 


دلشاد در ادامه عنوان کرد:ظرفیت بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان از جمله جاجرم و شیروان هم تکمیل شده و یا رو به اتمام است.

به گفته‌ی دلشاد این ویروس چموش و بسیار مسری، همچنین کادر درمان خسته، فرسوده و دلشکسته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان الگوی ابتلا فعلی جامعه را خانوادگی دانست و عنوان کرد:متاسفانه وجود دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و از این موارد مهمتر رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، سیر صعودی مبتلایان را بوجود آورده است.

دلشاد با اعلام اینکه جهش بعدی ویروس کرونا شاید کشنده‌تر باشد، افزود:مردم توجه داشته باشند باید چرخه کرونا قطع شود؛ آن هم به واسطه واکسیناسیون ۷۰ یا ۸۰ درصدی جامعه امکان پذیر است.

او افزود:علیرغم افزایش مبتلایان به کرونا در سطح استان، خوشبختانه میزان مرگ و میر نسبت به پیک قبل، به جهت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر تا حدودی کاهش داشته است.


دلشاد با بیان اینکه تاکنون صد هزار دز واکسن در استان تزریق شده است افزود:تمام افراد بالای ۵۰ سال، که واکسن دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir جهت نوبت دهی واکسن ثبت نام کنند و نکته قابل توجه اینکه مکان و زمان واکسیناسیون انتخابی شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در توصیه‌ای به مردم و رسانه‌ها گفت:به کادر بهداشت و درمان اطمینان داشته باشید، فقط با واکسیناسیون سراسری در جامعه می‌توانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم، پس مردم تردیدی برای دریافت واکسن نداشته باشند.


دلشاد گفت:دانشگاه علوم پزشکی هر میزان واکسنی که دریافت کند را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود:مردم استان فقط براساس نوبت واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا ازدحام و یا معطلی بوجود نیاید.

دلشاد در پایان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون پایان راه کرونا نیست، عنوان کرد:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در راس امور استفاده از ماسک مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است.

تاخت و تاز بی امان کرونا و سیر صعودی مبتلایان امکان بازگشت محدودیت‌های سخت گیرانه‌تر کرونایی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.