رئیس اداره مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مصطفی حسینی کیا رئیس اداره مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز چهارم واکسیناسیون طیور بومی با واکسینه شدن ۳۷۸ هزار و ۶۹۶ قطعه طیور بومی شامل مرغ و خروس بومی، بوقلمون و کبوتر علیه بیماری نیوکاسل در استان در حال اجرا است.
 
حسینی کیا افزود: این حجم از کار در صدو ۲۸ روستای استان علی رغم وجود شرایط حاد کرونایی در استان و قرمز بودن وضعیت اکثر شهر‌های استان به همت تلاشگران گمنام عرصه تامین بهداشت و سلامت جامعه و کارکنان خدوم دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد انجام شده است.

او اضافه کرد: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی فوق حاد پرندگان است که عامل آن از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی و بد شکلی تخم های تولیدی می‌شود.
 
رئیس اداره مدیریت بیماری‌ های طیور دامپزشکی استان گفت: ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن حداکثر ۶ ماه است و از همشهریان خواست به منظور پیشگیری از تلفات احتمالی، از خرید پرنده توسط دستفروشان و انتقال پرنده‌های مشکوک به محل نگهداری پرندگان خود اجتناب و پرندگان خود را علیه نیوکاسل و آنفلوانزا که دو بیماری ویروسی بسیار خطرناک در پرندگان است، واکسینه کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.