مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۷۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای ملی و استانی برای گشت در عرصه های طبیعی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۳ فقره قرارداد گشت، مراقبت و کنترل اطفاء حریق به منظور افزایش ضریب حفاظتی در عرصه‌های ملی استان منعقد شد.

او افزود: برای اجرای این قرارداد‌ها بیش از ۷۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای ملی و استانی پیش‌بینی شده است و پیمانکاران انتخاب و عرصه‌های منابع طبیعی به پیمانکاران تحویل داده شد.

صالحی ادامه داد: این قرارداد‌ها براساس بند "ب" ماده ۲۹ احکام دائمی به منظور استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و جوامع محلی اجرایی می‌شود تا بتوان از ظرفیت شرکت‌های تعاونی بخش جنگل‌نشینان و مراتع‌نشین و شرکت تعاونی فراگیر برای گشت، مراقبت و کنترل اطفاء حریق استفاده شود.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت:هم‌اکنون ۱۰ شرکت تعاونی فراگیر و بیش از ۲۰ شرکت تعاونی جنگل‌نشین در استان فعال است که در امسال با ۱۳ شرکت تعاونی قرارداد منعقد شده و ۸۶ نفر برای اجرای طرح گشت، مراقبت و کنترل اطفاء حریق به کارگیری شده است.

صالحی افزود: در استان ۷۴ پارسل (پهنه بندی) در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان وجود دارد.

او با اشاره به خشکسالی امسال و کاهش بارش و افزایش وقوع آتش‌سوزی، گفت: این قرارداد‌ها به منظور بالا بردن ضریب حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، پیشگیری از قطع جنگل، قاچاق محصولات جنگلی و جلوگیری از تخریب عرصه منابع طبیعی برای استفاده از ظرفیت نیرو‌های شرکتی منعقد شده است.

به گفته صالحی، واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی بر اساس دستورالعمل سازمان جنگل‌ها و مراتع براساس پهنه‌بندی‌های انجام شده در استان در بخش جنگل و مرتع انجام شده است.

او افزود: با توجه به افزایش حقوق کارگران و بیمه نسبت به سال‌گذشته، هزینه این قرارداد نیز بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/خ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار