بهره‌مندی ۲۵ هزار خانوار نیازمند از خدمات کمیته امداد استان یزد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدحسین جمال پورمعاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۱۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

او افزود: رویکرد این نهاد تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین شناسایی به‌ موقع نیازمندان و برطرف کردن نیاز‌های مادی و معنوی آنان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: استقرار نظام شناسایی نیازمندان و نیازسنجی، توان سنجی و اولویت‌بندی نیازمندان، استقرار نظام مددکاری اسلامی با رویکرد تقویت نگاه فرهنگی در مددکاری، رعایت اصل عدالت توزیعی در ارائه خدمات، تسهیل گری و سرعت بخشی در خدمت‌رسانی به نیازمندان و همچنین اهتمام ویژه به تکریم و رعایت کرامت انسانی خدمت گیرندگان در برنامه‌های حمایتی این نهاد قرار دارد.

او ادامه داد: همکاری و حمایت در تحکیم نهاد خانواده از طریق ازدواج آسان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار جوان، تقویت خدمات معوض به‌ جای بلاعوض و بهره‌گیری حداکثری از تسهیلات قرض‌الحسنه و ترویج این سنت، احصای نیاز‌های سالمندان در ابعاد مختلف و تلاش در رفع این نیاز‌ها از دیگر برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

جمال پور افزود: ایمن‌سازی و سلامت مددجویان با اولویت سالمندان و صعب‌العلاج‌ها و بیماران خاص و توجه ویژه به نیاز‌های بهداشتی و درمانی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب‌العلاج با مشارکت خیران و همچنین شناسایی نیازمندان فاقد مسکن و تلاش برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های بخش حمایت و سلامت کمیته امداد در سال جاری است.

کمیته امداد استان یزد در سال ۹۹ نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه ۴۴۵ نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت، زوج‌های نیازمند و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت اقدام کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.