مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای خون توسط ۱۵ هزار و ۲۴۰ نفر در چهار ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی موارد اهدای خون طی امسال، گفت : خوشبختانه امسال علی رغم استمرار شرایط کرونایی با افزایش موارد اهدای خون مواجه هستیم.

او گفت : در چهار ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۲۴۰ مورد اهدای خون داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از مجموع اهداکنندگان بیش از ۹۴ درصد مرد بوده و تنها ۵.۵ درصد زن هستند.

صالحی فر با اشاره به نیاز بالای مراکز درمانی به خون اهدایی افزود: در شرایطی که اهدای خون امسال ۱۲ درصد رشد داشته، نیاز مراکز درمانی به خون ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده و این امر می‌طلبد که مردم نسبت به اهدای خون اهتمام جدی داشته باشند.

او ادامه داد: عمل‌های جراحی الکتیو که امسال لغو شده بود در امسال انجام شد و تردد‌ها و به تبع آن تصادفات هم افزایش یافته و این‌ها در نهایت به این منجر شد که نیاز مراکز درمانی به واحد‌های خون اهدایی ۱۸ درصد افزایش یابد.

صالحی فر با تاکید بر اینکه به همه گروه‌های خونی نیاز است، گفت: در این بین نیاز بیشتری به اهدای گروه‌های خونی منفی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۵۵۶ واحد پلاکت در چهار ماهه امسال خبر داد و افزود: همه اهداکنندگان پلاکت مرد هستند.

صالحی فر درخصوص آمار اهدای پلاسما گفت: با توجه به اینکه پلاسما درمانی فعلا از پروتکل درمانی بیماران مبتلا به کرونا خارج شده، فعلا اهدای پلاسما نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.