استان فارس دارای رتبه نخست کشوری در سطح زیر کشت غوره است.

مجید رضا پاکاری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: ۸۰ درصد محصول غوره در شهرستان‌های ممسنی و سپیدان  تولید می‌شود که برداشت این محصول در شهرستان ممسنی از اواخر تیر ماه آغاز و تا اواخر مرداد  ادامه می یابد.

پاکاری تصریح کرد: پیش می‌شود از حدود ۸ هزار هکتار باغات انگور دیم شهرستان ممسنی که در بخش دشمن زیاری واقع شده بیش از ۳۲ هزار تن غوره که عمده رقم آن شیرازی  است روانه بازار مصرف شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: امسال  محصول غوره در باغ  به قیمت پایین  ۳ هزار تومان خریداری می شود که این قیمت برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و موجب نارضایتی تولید کنندگان محصول غوره در شهرستان ممسنی شده است.

او ادامه داد: افزایش کارخانجات تولید و عرضه غوره بهداشتی از نیاز‌های این منطقه است.

پاکاری افزود:  محصول غوره  میوه نارس انگور است که قبل از برداشت انگور آن را در کارگاه های سنتی و فروشگاه ها آب گرفته و از آن در مصارف غذایی اشتفاده می شود که مردم شیراز و استان فارس علاقه زیادی به مصرف آن به ویژه در سالاد دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: مصرف غوره تاثیرات مضر یک رژیم غذایی با کلسترول بالا را مهار  کرده و این ماده تاثیر گذار  آتروژنیک که عامل ذخیره لیپید، آتروما و تجمع کلسیم در عروق هستند را خنثی می کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار