رئیس اتحادیه بانوان خیاط مشهد گفت: افزایش لجام‌گسیخته اجاره بهای واحد‌های تجاری بسیاری از خیاطان را به سمت خانه‌نشینی و تعطیلی کارگاه‌ها هدایت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  زهرا طهماسبی رئیس اتحادیه بانوان خیاط مشهد گفت : از زمان شیوع بیماری کرونا نه‌تنها با کاهش سفارش‌ها در این صنف روبرو بودیم بلکه افزایش مواد اولیه و هم‌چنین اجاره‌بها به موانع سد راه خیاطان افزوده‌شده است.

او با اشاره به اینکه اجاره بهاء واحد‌های صنفی چندین برابر شده است افزود: این موضوع موجب شده تا برخی از خیاطان نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند و برخی هم مجبور به خانه‌نشینی و فعالیت در خانه شدند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه بانوان خیاط مشهد ادامه داد: آمار دقیقی از جمع‌آوری واحد‌های خیاطی به دلیل شرایط پیش‌آمده از تورم و کرونا در دست نیست، اما تعدادی با توجه به شرایط اجاره‌بها مغازه، ترجیح داده‌اند که فعلاً کارنکنند.

طهماسبی در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامی برای حمایت از خیاطان و حل مشکلات آن‌ها شده است بیان کرد: اتحادیه سعی کرده است با اعطای وام و یا راه‌اندازی مراکز توانمندسازی در همه شرایط حمایت‌های لازم را از بانوان خیاط داشته باشد.

او تصریح کرد: برای مثال درسال ۹۸ قبل از کرونا ۱۳ واحد راه‌اندازی کردیم که هر مرکز بین ۵ تا ۴۰ نفر مشغول به کار شدند و در سال ۹۸ برج ساینا در بولوار مجد و قرنی با حمایت اتحادیه ۴۴ واحد صنفی مزون، لباس عروس و لباس و مانتو‌های سنتی احداث شد که شرایط برای اجاره نیزدرابتدا ۳ میلیون تومان مبلغ رهن دریافت می‌شد و اجاره رایگان بود و قرارداد‌ها سه‌ساله منعقد شد تا کمکی برای فعالان این صنف باشد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.