روز سیزدهم رقابت‌های المپیک توکیو با نمایش درخشان ورزشکاران کشورمان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز سیزدهم رقابت‌های المپیک توکیو ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد و وزنه برداری به مصاف رقیبان خود رفتند و درخشان‌ترین روز کاروان کشورمان را در رقابت‌های المپیک توکیو رقم زدند.

کاروان ایران امروز ۳ نماینده در کشتی فرنگی و آزاد و یک نماینده نیز در وزنه برداری در دسته فوق سنگین داشت؛ که در نهایت درخشان‌ترین روز کاروان ایران در سیزدهمین روز رقابت‌های المپیک توکیو ثبت شد.

ایرانی‌ها امروز یک طلا و یک نقره در کشتی فرنگی و وزنه برداری به دست آوردند و برای فردا نیز حسن یزدانی و رضا اطری کشتی گیران کشورمان با عملکرد خود شانس کسب مدال باقی ماندند.

کشتی فرنگی

محمد رضا گرایی کشتی گیر وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بعد از نمایش درخشان خود در روز گذشته امروز در فینال این وزن به مصاف رقیب اوکراینی خود رفت تا بتواند پس از ۹ سال اولین مدال طلای کشتی فرنگی را در المپیک کسب کند.

اتفاقی که انجام پذیرفت و این جوان شیرازی با عملکردی درخشان در فینال المپیک توکیو توانست رقیب اوکراینی خود را با نتیجه ۹ بر یک شکست دهد و دومین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود و کشتی فرنگی ثبت کند.

محمدرضا گرایی

کشتی آزاد

روز اول رقابت‌های کشتی آزاد برای کاروان کشورمان با حضور حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو ۲۰۱۶ آغاز شد و همان گونه که انتظار می‌رفت این نابغه کشتی آزاد با نمایشی درخشان توانست با ۳ پیروزی متوالی به فینال رقابت‌های المپیک توکیو صعود کند.

حسن یزدانی در دور نخست مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، حسن یزدانی نماینده کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف استفان ریچموت از سوئیس رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به راحتی به نیمه نهایی رقابت‌های المپیک توکیو صعود کرد.

یزدانی در نیمه نهایی به مصاف حریف پر قدرت روسی خود رفت و موفق شد این کشتی گیر قدرتمند را با نتیجه ۷ بر یک شکست دهد و به فینال رقابت‌های المپیک توکیو صعود کند. حسن یزدانی فردا عصر در فینال رقابت‌های المپیک توکیو به مصاف دیوید تیلور اعجوبه کشتی آزاد آمریکا خواهد رفت.

حسن یزدانی

رضا اطری دومین نماینده کشتی آزاد کشورمان بود که توانست عملکرد خوبی را از خود در وزن ۵۷ کیلو گرم نشان دهد، اما با وجود این عملکرد نتوانست به فینال المپیک صعود کند. اطری جوان در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، وی در در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

رضا اطری نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه رفت و با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و به رده بندی رفت. اطری فردا عصر برای کسب مدال برنز المپیک به مصاف رقیب خود خواهد رفت.

رضا اطری

وزنه برداری

علی داوودی آخرین نماینده کاروان کشورمان در سیزدهمین روز مسابقات المپیک توکیو بود. داوودی در دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه برداری به مصاف رقیبان قدرتمند خود رفت و در انتها توانست روز درخشان کاروان ایران را با یک مدال نقره به پایان برساند.

داوودی در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی و با اختلافی ۱۰ کیلوگرمی نسبت به وزنه بردار سوریه ای دوم شد. داوودی در حرکت ۲ ضرب نیز با توجه به سن و سال پایین خود عملکردی درخشان داشت و توانست با بالا بردن وزنه ۲۴۱ کیلو گرمی در این حرکت نیز دوم شود و در مجموع مدال نقره رقابت‌های المپیک را در دسته فوق سنگین المپیک توکیو کسب کرد.

در این وزن و در حرکات یک ضرب و ۲ ضرب و مجموع نیز غول گرجستانی وزنه برداری جهان لاشا تالاخادزه با مهار وزنه ۲۲۳ کیلو گرم در یک ضرب، ۲۶۵ در ۲ ضرب و ۴۸۸ کیلوگرم در مجموع علاوه بر رکورد شکنی در تمام این حرکات، مدال طلای المپیک توکیو را به نام خود کند.

علی داوودی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار