حمله به دکل‌های انتقال برق عراق

منابع عراقی اعلام کردند حمله به تعدادی از دکل‌های انتقال برق در بغداد و صلاح الدین منجر به قطع برق در بسیاری از مناطق شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، وزارت برق عراق اعلام کرد روز چهارشنبه تعدادی از دکل‌های انتقال برق در بغداد و صلاح الدین هدف خرابکاران قرار گرفت که منجر به قطع برق در بسیاری از مناطق شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد خط انتقال برق فشار قوی ۴۰۰ کیلو ولت (صلاح الدین-غرب بغداد) با انفجار مواد منفجره هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

منابع امنیتی عراق افزودند: این انفجار بر تامین نیروی الکتریکی بخشی از استان صلاح الدین و منطقه «طارمیه»، در شمال بغداد تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وزارت برق عراق اضافه کرد: انفجار در خطوط انتقال برق ۱۳۲ کیلو ولت (نصر قدس) که با انفجار مواد منفجره آسیب دید، برج شماره ۲۴ در منطقه طارمیه در شمال بغداد را نیز تخریب کرد و همچنین خطوط برق بغداد در مناطق الاعظمیه و الراشدیه و الحسینیه همچنین تامین برق پروژه آب کرخه را تحت تاثیر قرار داد.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به این دکل‌ها را بر عهده نگرفته است، با این حال منابع عراقی می‌گویند بار‌ها دکل‌های برق بدست عناصر به جا مانده از داعش و یا افرادی که انگیزه‌های پنهان از این کار دارند، مورد هدف قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد ظهر امروز افراد ناشناس به دو دکل انتقال برق در حومه منطقه «السلام» در ۳۵ کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» حمله کرده و آن‌ها را منهدم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
باید اطراف دکلا مین گذاری و سیم خاردار بذارن
آخرین اخبار