بسته اخبار حوادث قم در ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰؛

ادامه کشفیات ماینر با دستگیری ۱۵ تن /سارقان باطری خودروها در دام قانون /کلاهبرداری میلیاردی خشکبار

مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ را در این بسته دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز چهارشنبه سیزدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ از جمع آوری ماینرهای غیرمجاز ، دستگیری سارقان حرفه‌ای باطری خودرو در قم و کلاهبرداری  میلیاردی خریدار خشکبار از طریق فضای مجازی حکایت دارد.

کشف ماینر‌های غیرمجاز در قم


سردار سید محمود میر فیضی، فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با مکان‌هایی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های بیت کوین می‌کنند، پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی، طی ۱۰ روز گذشته، چندین مکان را در این رابطه شناسایی کردند.


او افزود: در بازرسی از اماکن شناسایی شده ۱۹۱ دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کردند، کشف شد.


 فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد، برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی ماینر‌های کشف شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام شد.


او  تصریح کرد: در نهایت ۱۵ نفر دستگیر و به همراه پرونده‌های تشکیل شده به مرجع قضایی استان معرفی شدند.


سردار میرفیضی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و اوضاع کنونی حاکم بر جامعه و نیاز مبرم به نیروی برق، مبارزه بی‌امان با استفاده کنندگان غیرمجاز دستگاه‌های تولید رمز ارز در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای باطری خودرو ها در قم


 سرهنگ مراد حسین جعفریان،فرمانده انتظامی شهرستان قم اظهار کرد:عوامل گشت انتظامی کلانتری ۱۷ شهید بهشتی قم در حین گشت زنی در ساعات اولیه بامداد، به ۲ نفر راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که در کوچه‌های فرعی یکی از خیابان‌ها  در حال پرسه زنی بودند، برخورد می‌کنند.


او افزود: ماموران گشت مشاهده می‌کنند که متهمان موصوف در حال جابجایی قطعات خودرو به داخل یک دستگاه پراید هستند که به محض رویت عوامل انتظامی، پا به فرار می‌گذارند.


فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: با تلاش ماموران، هر ۲ متهم دستگیر و در تحقیقات اعتراف می‌کنند که یکدستگاه خودروی سواری پراید را سرقت کرده و با موتورسیکلت در کوچه‌های اطراف، باطری‌های خودرو‌ها را سرقت و به داخل خودروی مسروقه منتقل و در فرصت مناسب، آن‌ها را جابجا و به فروش می‌رسانند.


او تصریح کرد: در مجموع یک دستگاه خودروی سرقتی، ۲ عدد باطری خودرو و یک جفت پلاک سرقتی و ابزار و ادوات سرقت از سارقان کشف شد.


سرهنگ جعفریان ضمن دعوت مالکان وسایل نقلیه به رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌های پلیس در این زمینه،   ابراز داشت:متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و پس از صدور قرار مناسب، روانه زندان شدند.

کلاهبرداری  میلیاردی خریدار خشکبار

سردار بهادر اسماعیلی،جانشین فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: درپی وصول پرونده نیابتی از شهر تبریز با موضوع کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد ریال، موضوع در دستور کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد از طریق فضای مجازی با فردی که خود را یکی از بازاریان و سرشناسان قم معرفی می‌کرد آشنا و طی چندین مرحله محموله‌های خشکبار، عمدتاً گردو به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال به قم ارسال و بعداً متوجه کلاهبرداری شده است.


جانشین فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: در ادامه با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.


سردار اسماعیلی با بیان این که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال از اموال شاکی به وی بازگردانده شده است، تصریح کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار