رئیس جمهور برزیل از تحقیقات دادگاه عالی این کشور برای انتقادات او از سیستم رای‌گیری در برزیل و نحوه رفتار او خشمگین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل، از تحقیقاتی که دادگاه عالی برزیل درباره نحوه رفتار  او و انتقادش از سیستم رای‌گیری برزیل آغاز کرده است، خشمگین شد و تهدید کرد خارج از اختیارات قانون اساسی رفتار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز با بیان آنکه اکنون تنش‌ها میان رئیس جمهور راستگرای برزیل و بخش قضایی این کشور بالاگرفته است، افزود: «این تنش‌ها زمانی زیاد شد که قاضی دیوان عالی برزیل به آغاز تحقیقاتی درباره اتهامات اخیر مطرح شده از سوی بولسونارو رای داد. رئیس جمهور برزیل پیشتر از سیستم رای‌گیری در برزیل و امکان تقلب در آن انتقاد کرده بود.»

بولسونارو در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: «این تحقیقات در حدود قانون اساسی نیست؛ بنابراین واکنش به آن نیز از قانون اساسی خارج خواهد بود.»

بولسونارو که قرار است برای سال ۲۰۲۲ بار دیگر در انتخابات برزیل نامزد شود، بار‌ها از سیستم رای‌گیری در انتخابات این کشور انتقاد کرده و بدون ارائه شواهدی گفته است که انتخابات در این کشور قابلیت تقلب را دارد.

منتقدان بولسونارو که او را ترامپِ برزیل نیز می‌نامند، معقتدند او اکنون در حال آماده کردن بستر ادعای تقلب در انتخابات در صورت شکست آتی در انتخابات ۲۰۲۲ است.

رئیس جمهور برزیل خواستار دریافت فیش‌های چاپ شده است تا در صورت بروز تقلب در انتخابات، قابل شمارش باشند. کنگره برزیل در این زمینه پیشنهادی دارد و بناست امروز جلسه‌ای برای رسیدگی به آن تشکیل دهد. تحلیلگران معتقدند احتمال کمی برای تصویب این مسأله به عنوان قانون در برزیل وجود دارد.

بولسونارو از شهروندان برزیل خواست تا به خیابان‌ها بیایند و به موجب آن بسیاری از طرفداران او دست به تظاهرات برای تصویب این قانون زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار