فرماندار گناوه با اشاره به حادثه آتش سوزی لنج‌ها در این بندر، استقرار امکانات مهار آتش در شمال استان بوشهر را ضروری خواند.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: ساعت ۵ صبح امروز پس از اعلام حادثه همراه با نیروهای امدادی و چند تن از اعضای شورا‌ی تامین در محل حضور یافتیم و بلافاصله از استان، شهرستان‌های همجوار و منطقه بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، کمک خواستیم.

او افزود: ابتدا با مشارکت ملوانان، مردم و نیروهای امدادی، جداسازی لنج‌ها برای جلوگیری از سرایت آتش صورت گرفت سپس برای مهار آتش اقدام شد.

فرماندار گناوه گفت: در این حادثه ۵ فروند لنج تجاری آتش گرفت که ۴ فروند حامل کالا‌ی ملوانی و تجاری، و یک فروند خالی بود و در نوبت ساماندهی قرار داشت.

مهرجو ادامه داد: ۴ فروند لنج به طور کامل در آتش سوخت و یک فروند بیش از ۵۰ درصدش سوخته است.

او عنوان کرد: درخواست داریم که هم ملوانان و نگهبانان لنج‌ها درباره مهار آتش آموزش ببینند و هم امکانات اولیه مهار آتش در لنج‌ها باشد تا در صورتی که مشکلی پیش آمد ملوانان بتوانند با سرعت عمل از سرایت آتش جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید


فرماندار گناوه همچنین به ازدحام شناورها در خور این بندر اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی تخلیه لنج‌ها زمان‌برَ است و همین موضوع باعث می‌شود که خور گناوه با توجه به ظرفیت محدودش با شلوغی حضور شناورها رو به رو باشد که لازم است در این باره چاره‌اندیشی و زمان تخلیه لنج‌ها کوتاه شود.

مهرجو تاکید کرد: با توجه به سرعت سرایت آتش و با توجه به اینکه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی هم هستیم باید امکانات مهار آتش در شمال استان مستفر شود.

او گفت: دریابانی، شناور آتشخوار بندر امام حسن، خودروها و امکانات اطفاء حریق اداره بندر و دریانورد، شرکت مپنا، شهرداری‌های گناوه و ریگ و دهیارهای روستاهای اطراف، در مهار این آتش مشارکت داشتند.

فرماندار گناوه اعلام کرد: کارشناسان در حال بررسی علت حادثه و میزان خسارت هستند.

انتهای پیام/ک



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.