مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۶ خانه هلال در استان راه‌اندازی شده که از این تعداد ۱۳ خانه مربوط به شهرستان‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جعفر حسن‌پور مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد با اشاره به راه اندازی ۶۶ خانه هلال در استان، گفت: از مجموع خانه‌های زیر پوشش هلال احمر، ۴۳ باب آن در مناطق روستایی و بقیه در حوزه شهری در استان فعالیت دارند. 

او افزود: بر اساس ظرفیت‌های خوب موجود و بر حسب ضرورت پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال  تعداد خانه‌های هلال با همکاری مردم و مسئولان  به ۷۰ خانه برسد که آمار خوبی در سطح کشور برای یزد محسوب می‌شود.

مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد ادامه داد: سال ۹۹، ۲۴۷ دوره آموزشی در خانه‌های هلال استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی ۲ هزار و ۸۳۱ نفر (تعداد دوره‌های آموزش همگانی ۱۰۰ دوره - تعداد دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات ۱۲۶ دوره سایر دوره‌ها ۲۱ دوره) بوده است.

حسن‌پور گفت: ارائه خدمات بهتر در قالب جلب کمک‌های مردمی و داوطلبی از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال است و مکانی مناسب و فراگیر برای ارائه خدمات بهتر و قابل دسترس‌ برای آحاد مردم جامعه  فراهم کرده است.

او افزود: بر اساس اهداف و برنامه‌ها در گام اول این خانه‌ها با همکاری و پیگیری مردم و همراهی مسئولان و علاقه‌مندان در مناطق محروم استان راه‌اندازی شد تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند.

حسن‌پورگفت:  ۶۷ برنامه در سال ۹۹ به صورت خودجوش  و ۵۹ برنامه مناسبتی و ابلاغی از سوی خانه‌های هلال استان انجام شد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در آن شرکت کردند.

مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد تأکید کرد:  حمایت درمانی از بیماران نیازمند، جمع آوری کمک‌های مردمی، توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی از جمله اقدامات خانه‌های هلال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.