مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت به صورت مجازی از محل خانه مشروطه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه‌زاده  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت:صد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه فرصتی فراهم آورده تا بار دیگر یاد و خاطره دلاوران تاریخ‌ساز این خطه قهرمان را گرامی داشته و به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم.

او با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تاثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، افزود: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و پایان حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

او اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه با مشارکت خانه توسعه آذربایجان به‌صورت مجازی در محل خانه موزه مشروطه، کانون و پایگاه آزادی خواهان و مشروطه‌طلبان پخش خواهد شد.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: در این برنامه پژوهشگران و استادان برجسته تاریخ استان آذربایجان شرقی از جمله باقر صدری نیا،  عباس قدیمی و  داریوش رحمانیان حضور خواهند داشت.

او اعلام کرد: برنامه زنده بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه از ساعت ۲۲ پنجشنبه ۱۴ مرداد از صفحه اینستاگرامی اداره کل به آدرس ea_cthh از خانه مشروطه تبریز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.