دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: علی رغم تعطیلی تالارهای پذیرایی در استان، مراسم های عروسی برگزار می شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه هفته آینده ۲ هزار دُز واکسن خارج از رویه معمول وارد استان می‌شود گفت: هفته گذشته هم ۲ هزار دُز واکسن خارج از رویه معمول دریافت کردیم.

او افزود: تعداد بیماران تنفسی نسبت به ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ۲ برابر افزایش پیدا کرده است که این روند افزایشی ابتلا به ویروس، نتیجه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف است.

شریف زاده بیان کرد: ۲۲ درصد از جعمیت هدف بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: موج چهارم و پنجم شیوع ویروس کرونا در استان از شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه آغاز شدد که موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها و تعداد بیماران تنفسی بستری در استان افزایش پیدا کرد.

او تصریح کرد: با اینکه تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی به صورت رسمی تعطیل شده است اما همچنان مراسم ترحیم و عروسی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شریف زاده ادامه داد: روند واکسیناسیون در استان افزایشی است و در روز گذشته ۲۰ هزار دُز واکسن کوو برکت و ۲ هزار دُز واکسن سینوفارم دریافت کردیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.