به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، اخیرا شرکت فیسبوک در حال آزمایش قابلیت جدید خود بوده که میتواند اطلاعات رمزگذاری شده را بدون رمزگشایی تجزیه و تحلیل کند. این قابلیت به فیسبوک کمک میکند تا تبلیغات بهتر و هدفمندتری را انجام دهد. به همین علت فیسبوک برای تحقیقات بیشتر درباره رمزگشایی و تبلیغات هدفمندتر، قرار است محققان هوش مصنوعی را ارزیابی و سپس استخدام کند.
گفته شده این بررسیها به پیامرسان فیسبوک کمک میکند تا تبلیغات این شبکه مجازی، همانند پیامهای رمزگذاری واتساپ ارائه شود. افزون بر این به نظر میرسد پیامرسان فیسبوک از دانش و یافتههای خود برای رمزگذاری پیامهای کاربران بدون تغییر در تبلیغات استفاده کند. براساس گزارشها علاوه بر فیسبوک شرکتهای فناوری دیگر همچون آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز مشغول بررسی و آزمایش این قابلیت هستند؛ تا در برابر حملههای سایبری در امان بمانند.
این در حالی است که شبکه اجتماعی محبوب فیس بوک در سال ۲۰۱۹ از رمزگذاری تمام پیامرسانهای خود همچون مسنجر، اینستاگرام و واتساپ خبر داد. اما برخی از کشورها همچون آمریکا، انگلیس و استرالیا از فیس بوک خواستند برای محافظت از عموم مردم این قابلیت جدید را اجرایی نکند. البته پیامرسان فیسبوک ادعا میکند استفاده از رمزگذاری یکپارچه برای پیامرسان واتساپ زود است.
شایان ذکر است پیش از این نیز شرکت فیسبوک قابلیتهایی از جمله زماندار کردن تصاویر برای کاربران، انتقال دادهها و تاریخچه چت از تلفنهای قدیمی اندروید به آیفون، پشتیبان گیری واتساپ از پیامهای رمزگذاری شده در فضای ابری، بارگذاری کیفیت بهتر تصاویر تلفن آیفون، انتخاب کیفیت تماسویدئویی و همچنین استفاده از یک حساب واتساپ روی ۴ دستگاه فعال میشود را به شبکه اجتماعی واتساپ اضافه کرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/