آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد آلودگی هوا در مناطق مختلف ازجمله پایتخت آن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، براثر آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان، هوای آتن، پایتخت این کشور به شدت آلوده شده است.

شدت آتش‌سوزی در مناطقی از یونان از قبیل آتن، پایتخت این کشور به حدی زیاد است که ابری سیاه آسمان شهر را فراگرفته است و کیفت هوا در آتن به شدت افت کرده است.

این آتش‌سوزی‌های جنگلی براثر حاکم شدن جبهه هوای گرم و خشک شدید، در یونان بوجود آمده است.

گفتنی است حدود یک هفته پس از آغاز آتش‌سوزی‌های گسترده در استان‌های مختلف ترکیه، جنگل‌های استان اسپارتا نیز طعمه حریق شده‌اند. این آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه سوتچولر از توابع استان اسپارتا آغاز شد و مناطق حومه روستای چاندیر را در بر گرفته است.

مقامات محلی درپی گسترش شعله‌های آتش که به دلیل وزش شدید باد مناطق مسکونی را تهدید می‌کند، برخی از روستا‌های منطقه را تخلیه کرده اند. نیرو‌های آتشنشانی و مردمی برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی‌ها تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
فَکَأَیِّنْ مِنْ قَرْیَةٍ أَهْلَکْنَاهَا وَهِیَ ظَالِمَةٌ فَهِیَ خَاوِیَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَشِیدٍ
پس چه بسیار شهر و دیاری که ما اهلش را در آن حال که به ظلم و ستم مشغول بودند به خاک هلاک نشاندیم و اینک آن شهر‌ها از بنیاد ویران است و چه چاه و قنات‌های آب که معطل بماند و چه قصر‌های عالی بی‌صاحب گشت.
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار