غفرانی پیشکسوت و کارشناس کشتی گفت: کشتی‌گیران ما در المپیک توکیو از نظر بدنی کم آوردند و در سه دقیقه دوم انرژی و توانشان تحلیل رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر غفرانی پیشکسوت و کارشناس کشتی در گفتگو با رادیو ورزش، درباره عملکرد امروز نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در المپیک توکیو، گفت: خوشبختانه مرتضی قیاسی در وزن ۶۵  کیلوگرم قرعه خوبی دارد؛ به نظرم با کمی احتیاط و توجه به صحبت مربیان می تواند تا نیمه نهایی بالا بیاید. دیدیم که امروز خیلی محتاط و حساب شده در برابر حریف تونسی خود کار کرد و نمایشی کشتی نگرفت و برد خوبی را به دست آورد.  

وی درباره کشتی محمدحسین محمدیان در برابر اودیکادزه نیز اظهار کرد: ایراد فنی در کار محمدیان دیده شد؛ البته به لحاظ روانی هم باید کشتی‌گیران ما آماده مبارزه شوند. متاسفانه با توجه به شکست اودیکادزه در مسابقه بعدی‌اش، محمدیان خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.   

غفرانی درباره امیرحسین زارع نماینده کشورمان که امروز برای کسب مدال برنز به روی تشک می رود، هم گفت: زارع جسارت بالایی را از خود نشان داده و خیلی خوب زیر می‌گیرد. در کشتی با شویلی هم در سه دقیقه اول امتیاز گرفت؛ اما مثل سایر کشتی گیران ما در سه دقیقه دوم نتوانست از امتیازات خو محافظت کند. متاسفانه کشتی‌گیران ما نتوانستند از نظر جسمانی خود را آماده نشان بدهند و در تایم دوم انرژی و توانشان تحلیل می رفت. امیدوارم زارع با جسارت و دلاوری امروز برنز المپیک را برای کاروان کشتی ایران به ارمغان بیاورد. 

غفرانی در پایان درباره نقش مربی و کوچ کنار تشک در عملکرد کشتی‌گیران گفت: مربی باید بیشتر با کشتی‌گیر ارتباط بگیرد. کادر فنی باید برای کوچ کشتی‌گیر بیشتر تلاش کند. این اتفاق نه فقط در مسابقه که در تمرین ها باید بیفتد و ورزشکار باید عادت کند به شنیدن صدای مربی‌.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار