رئیس مرکز بهداشت استان همدان از عدم ارسال ابلاغیه رسمی ممنوعیت تزریق واکسن استرازنکا به بانوان زیر ۵۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خزایی، رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به انتشار اخبار ممنوعیت تزریق واکسن استرازنکا به بانوان زیر ۵۰ سال در فضای مجازی گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای رسمی با این موضوع به دست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا نرسیده و ممانعتی در تزریق این واکسن به بانوان زیر ۵۰ سال همدانی وجود نداشته و سخنان مسئولان حاضر در وزارت بهداشت و درمان تنها به عنوان یک توصیه برای گزینش نوع واکسن بوده است.

او با تاکید بر اینکه مجوز تمامی واکسن‌های در حال استفاده در دنیا به صورت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی اعطاء شده است، اظهار داشت: این مجوز‌ها به دلیل الزام واکسیناسیون سریع در جهان به صورت اضطراری داده شده و از این رو اعلام عوارض بلند مدت آنان همانند تاثیر منفی یک واکسن بر بارداری بانوان نیازمند گذشت مدت زمان قابل توجهی است.

خزایی ادامه داد:  درحال حاضر توصیه وزارت بهداشت و درمان برای عوارض کوتاه مدت واکسن استرازنکا بوده که نسبت به سایر واکسن‌های موجود در ایران بیشترین عوارض را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه افرادی که واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند اجازه ورود به کشور‌های آمریکای شمالی و اروپای غربی را ندارند، بیان  کرد: کشور‌های مذکور تنها مسافرانی را که واکسن استرازنکا تزریق کرده‌اند را پذیرش می‌کنند، این درحالیست که هیچ گونه شرایط خاصی برای مسافران علاقه‌مند به کشور‌های اروپای شرقی، خاورمیانه، آسیا و آفریقا در خصوص نوع واکسن تزریق شده ذکر نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: امکان تغییر در نحوه پذیرش مسافران بر حسب نوع واکسن تزریقی در سراسر جهان وجود دارد، از این رو مسافرانی که قصد ترک ایران را دارند باید از آخرین اخبار در این حوزه مطلع شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.