مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

تاکسی و اتوبوس‌ های قم به‌حسینیه‌ های سیار تبدیل شود

حجت الاسلام شعبان زاده گفت:محرم امسال از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به‌عنوان حسینیه‌ های سیار استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده ،مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در وبینار گفتمان تبلیغی محرم با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت طی سخنانی گفت: محرم امسال باید از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استان به‌عنوان حسینیه‌های سیار در تبیین مسائل فرهنگی و عزاداری امام حسین (ع) استفاده کنیم.

او افزود: در قم ۶ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که یک راننده تاکسی روزانه با ۵۰۰ تَن و راننده اتوبوس نیز با پنج هزار تَن در ارتباط است.

شعبان زاده ادامه داد: در طرح حسینیه سیار به‌فکر این هستیم که یک ساعت مانده به‌اذان ظهر و یک ساعت به‌اذان مغرب از زبان مداحان، شاعران آیینی و ستایشگران جوان و کنشگران که نقشی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند به‌بحث مباحث فرهنگی و دینی بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم  عنوان کرد: در این طرح از امکانات رسانه‌ای و صدا و سیما استفاده خواهیم کرد و رانندگان موظف هستند که در این ساعت‌ها رادیو خودرو را روشن کنند.

او  با تاکید بر این که رانندگان خودشان را خادمان امام حسین بدانند، گفت: باید با تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی کنیم و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تعامل کنیم تا رانندگان سفیران در تبیین و ابلاغ معارف شوند.

شعبان زاده ادامه داد: همچنین خودروهایشان را با یک پرچم کوچک به نام سید سالار شهیدان سیاه پوش کنند که این امر تاثیر بسیاری در تبلیغ احکام و مسائل دین اسلام و مباحث فرهنگی دارد.

او  اضافه کرد: در کنار این خودرو‌ها می‌توانیم از خودرو‌های وانت بار نیز برای پخش مداحی، مسائل احکام و مباحث تربیتی و فرهنگی در مناطق مختلف سطح شهر استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم به‌نقش زنان در ترویج مباحث فرهنگی و دینی پرداخت و گفت: برای نهضت سیاه پوش کردن اماکن عمومی و سر درب منازل باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم تا با استفاده از چادر‌های مشکلی بلااستفاده این کار صورت گیرد.

او با اشاره به‌اقدامات فرهنگی و گروه‌های تبلیغی در سطح شهر گفت: در قم حداکثر ۱۰ درصد جمعیت با روحانیت در ارتباط هستند و ۹۰ درصد مردم جایی هستند که روحانیت در آنجا نیستند از این رو باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های تبلیغی و تشکل‌های مردمی به‌ترویج امر به‌معروف و نهی از منکر بپردازیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار