طرح زراعت چوب در ۲۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال مورد نیاز برای اجرای طرح زراعت چوب طی سال جاری در نهالستان‌های مادری استان تولید شده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه کاشت گونه صنوبر در شهرستان‌های سردسیری استان مانند سنقر، کنگاور، صحنه، هرسین و اسلام آبادغرب و گونه اکالیپتوس هم در مناطق گرمسیری استان مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب انجام می‌شود گفت: ۱۲۰۹ هکتار از اراضی زیرکشت استان در طرح زراعت چوب آماده استحصال هستند.

او  با اشاره به اینکه سال گذشته سطح توسعه زراعت چوب در استان معادل ۳۰۰ هکتار بود افزود: پارسال تسهیلات بانکی به میزان ۴۸۰۰ میلیون ریال با دوره تنفس ۵ ساله و ۲ سال دوره مشارکت با کارمز مناسب به متقاضیان پرداخت شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود:امسال با توجه به پدیده خشکسالی و محدودیت‌های برداشت از منابع آبی رودخانه‌ها و چشمه‌ها برنامه‌ای برای توسعه بیشتر انجام نشد.

او کارکرد‌های اقتصادی و درآمد مناسب برای مجریان، ارزش‌های زیست محیطی، بهره برداری‌های تفرجگاهی و کنترل ریزگرد‌ها را از مزایای طرح توسعه زراعت چوب عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.