به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ در حال حاضر در بازار گوشیهای تاشو هوشمند پیشرو است و انتظار میرود که این روند ادامه یابد. این شرکت میگوید بیش از ۳ میلیون گوشی تاشو تولید کرده و ۸۸ درصد از نظر سهم بازار را تشکیل داده است. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت پیش بینی میکند که سامسونگ این سهم را حفظ کرده و تا سال ۲۰۲۳ تا ۷۵ درصد این رویه را ادامه خواهد داد.
در حال حاضر، این درصد بسیار زیاد است و تعداد محمولههای نزدیک به ۳ میلیون دستگاه برای سال ۲۰۲۰ در فضای تاشو افزایش مییابد و در سال ۲۰۲۳، این شرکت معتقد است که تعداد آنها به صورت تصاعدی به حدود ۳۰ میلیون واحد افزایش مییابد. در نهایت، اگر تحقیقات شرت کانترپوینت دقیق باشد، حدود ۲۲.۵ میلیون دستگاه به سامسونگ ارسال میشود.
این رقم رقابت فزاینده در این فضا به وجود میآورد. به عنوان مثال هواوی، شیائومی و مایکروسافت دارای گوشیهای هوشمند تاشو مخصوص به خود هستند. انتظار میرود که گوگل، TCL، Honor و دیگر شرکتها نیز دیرتر وارد بازار شوند. با افزایش روند، احتمالاً مارکهای دیگر نیز تولید این دستگاهها را دنبال کنند.
گفتنی است این رقم هنوز بسیار کمتر از عرضه جهانی گوشیهای هوشمند است. این تعداد در بیشتر تخمینها بیش از ۱ میلیارد است. اما این نقطه شروع خوبی بوده و اگر شایعات مربوط به سامسونگ از جمله S Pen با قابلیت تا شدن و کاهش هزینه ورودی صحت داشته باشد، بسیاری از کاربران Galaxy Note سامسونگ میتوانند متقاعد شوند که از این روند استفاده کنند؛ و این موضوع در کنار تسلط سامسونگ در نمایشگرهای تاشو، میتواند به سامسونگ کمک کند در صدر جدول قرار بگیرد.
با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، سامسونگ تنها OEM علاقهمند به بازار تاشو نیست. بزرگترین رقیب این شرکت ، اپل، احتمالاً عامل اصلی در اینجا خواهد بود و حداقل به توانایی سامسونگ برای حفظ چنین سهم بازار غالبی مربوط میشود.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/