تیم ملی فوتبال ژاپن پس از ۵۳ سال انتظار باز هم نتوانست به مدال المپیک در فوتبال دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در ادامه بازی‌های المپیک توکیو تیم‌های ملی فوتبال مردان ژاپن و مکزیک در چارچوب دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند که مکزیکی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک میزبان را شکست بدهند و به مدال برنز رقابت‌های المپیک دست پیدا کنند.

گل‌های این بازی را کوردوبا، واسکز و الکسیس وگا در دقایق ۱۳، ۲۲ و ۵۸ برای تیم مکزیک و میتوما در دقیقه ۷۸ برای تیم ملی ژاپن به ثمر رساندند.

ژاپن که آخرین بار در بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیک مدال برنز فوتبال را کسب کرده است، امروز فرصت داشت با پیروزی مقابل این تیم در دیدار رده بندی پس از ۵۳ سال بار دیگر به مدال المپیک در این ورزش پرطرفدار دست پیدا کند، اما با شکست برابر حریف آمریکای جنوبی باید تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس که ۳ سال دیگر برگزار خواهد شد، انتظار بکشد.

به این ترتیب حتی در صورت موفقیت ژاپن در المپیک پاریس، انتظار سامورایی‌های آبی برای کسب مدال المپیک در فوتبال ۵۶ ساله خواهد شد.

دیدار مکزیک –ژاپن تکرار بازی مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که در آن بازی هم ژاپنی‌ها با نتیجه ۳-یک شکست خوردند و راهی دیدار رده بندی شدند.

ژاپنی‌ها در المپیک لندن هم تا آستانه کسب مدال پیش رفتند، اما در دیدار رده بندی با نتیجه ۲-صفر مغلوب کره جنوبی شدند و نتوانستند به مدال برنز دست پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار