بزرگترین کارخانه گچ نهبندان در افضل آباد پس از ۱۸ سال تعطیلی همچنان خاک می‌خورد و در گیر و دار تأمین اعتبار مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کارخانه گچ افضل‌آباد در سفر مقام معظم رهبری  در سال ۷۸ به نهبندان راه‌اندازی شد، اما به دلیل مشکلات متعدد تعطیل و در سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی در سال ۸۴ و مصوبه هیئت دولت مبنی بر راه‌اندازی کارخانه، اقدامات و رایزنی‌هایی انجام شد.

این کارخانه از سال ۷۶ تا ۸۸ به صورت ثابت فعالیت داشت و از ابتدای مرداد ماه سال ۸۸ کارخانه گچ افضل آباد به شهرداری نهبندان واگذار شد، اما تاکنون شهرداری هیچ اقدامی برای بازگشایی کارخانه نکرده است.

بازگشایی کارخانه لنگ تأمین اعتبار

حجت‌الاسلام مختاری رئیس دادگستری نهبندان  می‌گوید: با توجه به اینکه برای راه اندازی این کارخانه در سال‌های گذشته اعتبار میلیاردی از محل بیت‌المال هزینه شده، با وجود تلاش فراوان بدون استفاده مانده و شهرداری نیازمند حمایت مسئولان برای تأمین اعتبار است.

او افزود: دغدغه همه مسئولین نهبندان کمک به واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در شهرستان است.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی این آمادگی را دارند که در شهرستان نهبندان و بدون جابجایی کارخانه گچ و با حفظ آن اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی کارخانه کنند.

رئیس دادگستری نهبندان ادامه داد: با بازگشایی این کارخانه، گچ تولیدی آن نیاز داخلی استان و مناطق همجوار را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.