بنابر اعلام دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس این اتحادیه آماده تعامل با نماینده جدید سازمان ملل در یمن برای پایان دادن به جنگ در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که این اتحادیه آماده همکاری با نماینده جدید سازمان ملل در یمن برای یافتن راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری در این کشور است.

نایف الحجرف، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، از انتصاب «هانس گروندبرگ» به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن استقبال کرد. 

الحجرف گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با فرستاده جدید برای ادامه تلاش‌های جامعه بین المللی به منظور یافتن راه حلی پایدار برای پایان جنگ در این کشور است.

الحجرف اظهار امیدواری کرد که تجربه نماینده در ادامه تلاش‌ها برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران یمن و حمایت از نیاز‌های بشردوستانه مردم یمن کمک کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه از انتصاب هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن خبر داد.

گروندبرگ، جایگزین مارتین گریفیتس که قرار است به عنوان معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه منصوب شود، شده است.

روزگذشته، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری مردم را به مشارکت حداکثری در تظاهرات علیه متجاوزان سعودی-آمریکایی فراخواند.

چندی پیش، یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات‌های متعددی در جبهه‌های داخلی و مرزی یمن انجام داد و خسارات جانی سنگینی به متجاوزان ائتلاف سعودی تحمیل کردند. یک منبع نظامی در مورد تصاویری که دوربین رسانه‌ای ارتش یمن از کشته‌های نظامیان سودانی در جیزان ثبت کرده است، گفت: تک تیرانداز‌ها به آن‌ها فرصت شناسایی ندادند و تمام تیرهایشان به طور دقیق به ناحیه سر اصابت کرده است. یگان تک تیرانداز همچنین توانست هشت فرد مسلح از جمله پنج مزدور سودانی را که در سنگر خود پنهان شده بودند را با شلیک‌های کاری و کشنده از ناحیه سر هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار